Companii

Carpatair raporteaza un trafic cu 17% mai mare si isi completeaza harta de destinatii pentru sezonul de vara

Carpatair raporteaza un trafic cu 17% mai mare si isi completeaza harta de destinatii pentru sezonul de vara
12.05.2008, 17:17 36

"In primul trimestru am inregistrat o crestere de 17% a traficului, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut", a spus Paula Ardelean, vice president sales Carpatair. Tinta companiei pentru acest an este depasirea unui numar de 630.000 de persoane transportate pe rutele pe care le opereaza, fata de 563.000 de pasageri in 2007.
In acelasi timp, cifra de afaceri a Carpatair in primul trimestru au fost de 18 miloane de euro. "Veniturile din transportul de pasageri au crescut cu 6% fata de primele trei luni din 2007", a mai spus Ardelean. Operatorul cu hub-ul la Timisoara estimeaza pentru acest an o crestere a afacerilor de circa 15% in euro, pana la 92 de milioane de euro. Astfel, Carpatair devine al doilea operator aerian privat de pe piata care se indreapta catre pragul de 100 de milioane de euro.
Anul acesta o alta companie cu actionariat romanesc, Blue Air, care este specializata pe zboruri low-cost, va depasi un rulaj de 100 de milioane de euro, in contextul unui trafic de 1.200.000 de pasageri. In acelasi timp, cel mai mare operator de pe piata, TAROM, se asteapta sa ajunga anul acesta la afaceri de 276 de milioane de euro si la un trafic de 2,3 milioane de pasageri.
Piata aeriana de linie regulata a ajuns anul trecut la circa 372 de milioane de euro, pentru 2008 fiind estimata o injumatatire a ritmului de crestere pana la circa 10%, potrivit Asociatiei Internationale de Transport Aerian (IATA). Cei mai importanti operatori de linie prezenti in Romania sunt alaturi de Carpatair, TAROM, Lufthansa, Air France, KLM, Malev, Czech Airlines sau British Airways.
In veniturile raportate la trei luni nu sunt incluse zborurile pe care Carpatair le-a introdus pentru sezonul de vara. Carpatair a trecut la sfarsitul lunii martie la operarea in regim intern a tuturor destinatiilor din Romania. Astfel, cu noile zboruri din Bacau, Cluj, Sibiu, Oradea si Satu Mare catre si dinspre Timisoara, Carpatair isi va dubla numarul de zboruri interne. Pana acum compania efectua curse interne catre Timisoara doar din Bucuresti, Constanta, Craiova, Suceava si Iasi. Extinderea pe cursele interne va creste ponderea acestora in totalul traficului de la 8% anul trecut la 15% in acest an, potrivit unor declaratii anterioare ale reprezentantilor companiei.
Principalul competitor al Carpatair pe cursele interne este TAROM, insa cei doi operatori nu concureaza direct pe foarte multe rute, avand in vedere ca Carpatair are hub-ul la Timisoara, care este punctul de plecare al tuturor zborurilor interne. Pe termen scurt si mediu compania se va dezvolta in continuare pe aeroportul din Timisoara, chiar daca in anumite momente dezvoltarea companiei a fost limitata de capacitatea aeroportului. Recent, pe curse interne au intrat si doi operatori low-cost, Blue Air pe rutele Bucuresti-Arad si Bucuresti-Sibiu si Wizz Air care efectueaza zboruri de la Bucuresti la Cluj.
Totodata, compania va plusa incepand cu acest sezon pe destinatia Ucraina, adaugand pe harta zborurilor pe langa Lviv si Odesa si Kiev. Prezenta companiei va fi intarita si pe Grecia prin cresterea numarului de zboruri spre Atena. Carpatair opereaza cele mai multe curse catre Italia, unde a bifat 9 orase, urmata de Germania, cu patru destinatii.
De la Timisoara mai opereaza curse de la companii precum Austrian Airlines catre Viena, Malev catre Budapesta, precum si Lufthansa spre M?nchen.
Fondatorul liniei aeriene Carpatair este omul de afaceri Nicolae Petrov (41 de ani), care a pus bazele si companiei Air Moldova.
Petrov detine direct un pachet de 11% din actiunile Carpatair, in timp ce compania Air Service, la care Petrov controleaza 67% din titluri, are o participatie de 39,6% din Carpatair, potrivit datelor Registrului Comertului. La Carpatair mai este actionar si omul de afaceri suedez Ingvar Kamprad, al carui nume este asociat cu IKEA.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO