Companii

Cât de utilă este autostrada Bucureşti-Ploieşti? Traficul, la un sfert faţă de estimările companiei de drumuri

Cât de utilă este autostrada Bucureşti-Ploieşti?...

Autor: Andreea Neferu

05.05.2013, 17:11 4379

Autostrada Bucureşti-Ploieşti, deschisă în vara anului trecut, este tranzitată zilnic de circa 9.300 de vehicule, potrivit unui studiu de trafic realizat de Centrul de Studii Tehnice Rutiere şi Informatică din cadrul companiei de drumuri.

Deşi a trecut aproape un an de la deschiderea acestui tronson de autostradă, traficul este de patru ori mai mic comparativ cu estimările iniţiale ale companiei de drumuri. “Traficul (zilnic – n.red.) estimat pe autostrada Bucureşti-Ploieşti în primul an de la deschidere este de 39.000 de vehicule”, potrivit Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).
Construcţia unei autostrăzi se justifică în general după trecerea pragului de 16.000 de vehicule pe zi, potrivit informaţiilor din piaţă.

O explicaţie a traficului mult mai mic faţă de estimările iniţiale este faptul că autostrada Bucureşti-Ploieşti nu este încă finalizată complet, având în vedere că în vara anului trecut au fost inauguraţi circa 55 de kilometri între Centura Capitalei (în dreptul localităţii Ştefăneştii de Jos) şi Ploieşti. Mai lipsesc circa 6,5 kilometri între Şoseaua Petricani şi centura Capitalei, care ar putea convinge mai mulţi şoferi să aleagă autostrada în detrimentul DN1.

Cei 6,5 kilometri sunt construiţi însă doar în proporţie de puţin peste 10%, iar momentan lucrările sunt oprite din cauza finanţării reduse.
Circa 5,5 milioane de autovehicule au tranzitat în perioada august 2012-februarie 2013 localitatea Bărcăneşti, unde se află un punct de supraveghere video a traficului rutier de pe DN 1 Bucureşti-Ploieşti, potrivit informaţiilor transmise de Poliţia România la solicitarea ZF.

Numărul de autovehicule este în scădere cu 25% comparativ cu un an în urmă, când auto¬strada Bucureşti-Ploieşti nu era încă deschisă, astfel că dacă se ia în considerare un trafic similar cu cel de acum un an, doar un sfert din maşini preferă acum autostrada în locul DN 1.

Traficul de pe DN1 nu include însă şi numărul de autovehicule comerciale, având în vedere că acestea merg de obicei pe DN1A, pe care nu există însă un punct de supraveghere video a traficului rutier

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO