Companii

Cât ne costă lipsa infrastructurii? Ian Pearson, Ford România: Cel puţin 30 de maşini putem asambla în cele 30 de minute pe care le pierdem între Piteşti şi Craiova

Ian Pearson, preşedintele Ford România: Când ai mulţi furnizori locali, atunci graniţele dispar şi cu toţii lucrăm în aceleaşi condiţii

Ian Pearson, preşedintele Ford România: Când ai mulţi furnizori locali, atunci graniţele dispar şi cu toţii lucrăm în aceleaşi condiţii

Autor: Bogdan Alecu

04.10.2020, 19:00 2128

♦ Lipsa unei infrastructuri moderne între Piteşti şi Craiova determină pierderi de producţie şi întârzieri pentru uzina Ford ♦ Americanii vor să cumpere mai multe componente de la furnizorii din zona Argeşului, însă au nevoie de infrastructură ♦ Prima jumătate a drumului expres ar putea fi gata la final de 2021.

Ford România are în plan achiziţia cât mai multor componente pe plan local, însă pentru a realiza eficient acest lucru are nevoie cât mai repede de o conexiune rapidă cu Argeşul, unde în apropierea Daciei sunt mai mulţi producători de subansambluri.

„Noi avem mai mulţi furnizori în Argeş, în zona Piteşti. Aceştia livrează către noi şi au probleme cu drumul, cu lucrările din Slatina, cu blocajul din Balş. Într-o zi bună poţi parcurge drumul într-o oră şi jumătate între Craiova şi Piteşti, dar într-una aglo­merată adaugi 30 de minute cel puţin. 30 de minute pentru noi înseamnă 30 de maşini pe care le putem produce“, a explicat Ian Pearson, preşedintele Ford România, cel responsabil de uzina din Craiova. Miza este şi mai mare în contextul în care uzina Ford a revenit la o producţie în trei schimburi, atât la maşini, unde sunt asamblate 1.000 de unităţi pe zi, cât şi la motoare. Mai mult, americanii au mizat anul acesta pe extinderea gamei SUV-ului Puma, completând cu motor diesel, transmisie automată, versiune premium Vignale şi de luna aceasta versiune sport ST. Noile versiuni aduc şi un preţ mai mare de comercializare şi implicit contribuie la creşterea cifrei de afaceri a com­paniei.

Infrastrucuctura deficitară repre­zintă o problemă din ce în ce mai acută pentru uzina Ford de la Craiova, pe măsură ce se încearcă găsirea unor noi furnizori, iar cei mai mulţi sunt în zona Piteştiului, rută pe care drumul expres dintre Craiova şi Piteşti va fi gata cel mai devreme la final de 2023, în condiţiile în care loturile dintre Piteşti şi Slatina abia acum au fost licitate.

„Urmăresc progresul construcţiei primelor două loturi ale drumului expres şi purtăm un dialog cu autorităţile cu privire la infrastructură şi prima jumătate ar trebui să fie gata până la finalul anului viitor. Dacă lucrările continuă în ritmul actual, nu văd de ce acest lucru nu s-ar întâmpla. A doua jumătate, până la Piteşti, tocmai a fost semnată, urmează un an pentru proiectare şi doi pentru construcţie, ceea ce înseamnă că cel mai probabil va fi gata la final de 2023. Dacă l-am dori mai devreme, da. Dacă este bine la final de 2023, normal. Ar fi un progres real“, a spus Ian Pearson.

Miza infrastructurii o reprezintă atragerea de noi furnizori pentru Ford Craiova, inclusiv furnizori deja existenţi în România, iar cei mai apropiaţi sunt în zona Argeşului, unde produc în principal pentru Dacia.

El explică faptul că „Ford România doreşte să atragă noi furnizori locali, iar pandemia a accelerat acest lucru. Spre exemplu dacă avem un furnizor în Italia, ţară lovită puternic de pandemie, avem multe graniţe de traversat până când ajunge transportul în România. Când ai mulţi furnizori locali, atunci graniţele dispar şi cu toţii lucrăm în aceleaşi condiţii. Întotdeuna dorim să atragem noi furnizori locali. Avem discuţii cu aceştia. Discuţia este de a avea un furnizor care să producă o piesă cum trebuie, la preţul care trebuie, la calitatea care trebuie, însă acum vrem ca furnizorii să facă parte din procesul de proiectare, să ofere un feedback. Avem astfel discuţii constante cu furnizorii“, a subliniat Ian Pearson.

La sfârşitul lunii iulie a acestui an, Ford a anunţat că a demarat o investiţie suplimentară de 30 de milioane de dolari, pentru instalarea unei linii de presaj. Aceasta are o suprafaţă de 1900 mp (aproape cât dimensiunea a două bazine olimpice) şi va permite uzinei Ford Craiova să producă la nivel local o gamă mai largă de componente, care, în acest moment, sunt aduse de la alte fabrici Ford din Europa.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO