Companii

CBRE: Din totalul achiziţiilor în retail din CEE, cumpărăturile online reprezintă 15%, iar în 4 ani procentul se va majora la 20%. România este pe primul loc în regiune la cheltuielile pe alimente în magazinele fizice

CBRE: Din totalul achiziţiilor în retail din CEE,...

Autor: Roxana Rosu

07.09.2022, 12:15 94

Ponderea vânzărilor online în Europa Centrală şi de Est a crescut cu 9 puncte procentuale în ultimii cinci ani, până la 15%, iar în următorii 4 ani se estimează că procentul se va majora la până la 20%, cele mai mari procente fiind în Cehia şi Polonia, dar România se află pe un trend ascendent, potrivit unui studio CBRE. 

”Ponderea cumpărăturilor online în retailul din regiunea CEE a crescut constant în ultimii ani. Pandemia a fost impulsul care a accelerat şi mai mult această evoluţie şi care va continua să dicteze ritmul de dezvoltare în următorii ani. Cele mai populare categorii de bunuri achiziţionate online includ electronicele, cu o cotă de piaţă de 14%, hainele şi încălţămintea, care reprezintă 10% din totalul achiziţiilor”, spune Carmen Ravon, Head of Retail Occupiers CEE, CBRE

Creşterile din online se observă în aproape toate categoriile de produse. În ultimii 5 ani, însă, vânzarea de alimente şi băuturi a fost cea care a crescut cel mai rapid; cota sa din comerţul electronic fusese anterior marginală, în timp ce la sfârşitul anului 2021 era de până la 5% din piaţă. Jucăriile şi jocurile, precum şi bunurile de uz casnic au început, de asemenea, să-şi facă simţită prezenţa şi mai puternic, deţinând împreună aproximativ 2% din totalul cumpărăturilor online.

În cazul României, estimările indică, în următorii 4 ani, o pondere de 15% pentru achiziţiile online din totalul vânzărilor din retail. Chiar şi cu o astfel de creştere de 5 puncte procentuale există potenţial suplimentar, deoarece media în regiunea Europei Centrale şi de Est este estimată să atingă un procent de 20% în 2026, spun consultanţii.

Spre deosebire de alte ţări din regiune, românii cumpără preponderent îmbrăcăminte şi încălţăminte, categorie care a avut cea mai mare pondere în vânzările online din România în 2021. Achiziţiile online de electronice sunt a doua cea mai populară categorie din ţara noastră, spre deosebire de celelalte ţări din CEE în care reprezintă cel mai important segment. A treia cea mai populară categorie din România este mâncare & băuturi, urmată de decoraţiuni interioare & mobilier, şi produse media.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO