Companii

Ce impact va avea inaugurarea Cotroceni Park asupra celorlalte malluri din Bucuresti

Ce impact va avea inaugurarea Cotroceni Park asupra celorlalte malluri din Bucuresti

Reuven Havar, country manager al companiei AFI Europe, dezvoltatorul proiectului Cotroceni Park, a trecut de la conducerea unei afaceri in FMCG (general manger al Pepsi si al Prigat in Romania la sfarsitul anilor '90) la dezvoltarea celui mai mare mall din Romania

19.10.2009, 23:29 79

Inclusiv hipermarketurile din zona centrala si de vest aCapitalei, precum Carrefour Orhideea sau Cora Lujerului ar puteaavea o scadere a vanzarilor ca urmare a inaugurarii malluluiCotroceni Park, care va cuprinde si un hipermarket Real, deschisnon-stop.

"In conditiile actuale de piata, cu o putere de cumparare inscadere si o reticenta vadita a populatiei de a-si mentineorientarea spre consum din anii anteriori, orice deschidere a unuinou centru comercial inseamna in primul rand o impartire aveniturilor alocate de populatie pentru shopping intre mai multijucatori", spune Bogdan Dancau, managing director al firmei AtriumEuropean Real Estate, proprietarul proiectului Militari Shoppingdin Bucuresti.

Printrechiriasii comuni ai proiectelor Militari Shopping si Cotroceni Parkse numara retailerii de imbracaminte C&A si New Yorker saumagazinele de incaltaminte Deichmann sau Humanic, dar cele douaproiecte se afla la o distanta de cel putin 5 kilometri unul dealtul.

Principalul competitor pentru Cotroceni Park va fi insa PlazaRomania, aflat la circa un kilometru departare pe bulevardulTimisoara din vestul Capitalei.

"Este greu de estimat impactul deschiderii Cotroceni Park. Dupacinci ani de functionare putem afirma ca Plaza Romania este uncentru comercial matur, care deja si-a ocupat pozitia pe piata.Mixul de magazine este diferit, iar ultimele modificari aplicate nuvor face decat sa intareasca aceasta pozitie", spune RaduTanasescu, director de operatiuni (COO) al companiei Anchor Grup,proprietarul centrelor comerciale Plaza Romania si BucurestiMall.

Plaza a fost inaugurat in 2004 si extins in acest an, iar ofertade magazine este destul de diferta de cea a Cotroceni Park, astfelca vizitatorii fideli

s-ar putea intoarce in Plaza, dupa ce vor observa si oferta dinCotroceni Park.

"Se observa tendinta populatiei de a renunta la fidelizareatraditionala si a se orienta speculativ spre cele mai bune ofertede pe piata valabile la un moment dat", avertizeaza insa Dancau dela Atrium.

Cotroceni Park va avea atat produse scumpe, care se vand maigreu in aceasta perioada, cat si retaileri care comercializeazaarticole vestimentare si incaltaminte mai ieftina, precum C&Asau Deichmann.

Un punct minus al proiectului ar putea fi reprezentat de faptulca cinematograful IMAX va fi deschis cu o intarziere de circa treisaptamani fata de restul mallului, in conditiile in care zona dedivertisment reprezinta unul dintre principalii magneti de atractiepentru un centru comercial.

"Cinematograful va fi deschis pe 18 sau pe 22 noiembrie, dincate stiu. Din punctul meu de vedere este un dezavantaj ca nu vordeschide odata cu restul proiectului, dar pe de alta parte ei vorface la randul lor mult marketing la deschiderea lor si vor atragesi atunci un numar mare de persoane", apreciaza Reuven Havar,country manager al companiei AFI Europe, dezvoltatorul proiectuluiCotroceni Park.

Havar spune ca mai are disponibile circa 20-30 de spatii de micidimensiuni, reprezentand 7% din suprafata de 76.000 de metripatrati a centrului comercial, insa spune ca acest lucru nu ilafecteaza intr-o masura prea mare.

"Nu mai avem niciun spatiu mare disponibil. Mai avem acestespatii mici pentru care speram sa obtinem o chirie mai mare cand levom inchiria dupa deschidere. Chiriasii care au investit 100.000,400.000 de euro in amenajarea magazinelor vor face tot posibilul sadeschida la timp, dar si noi facem presiuni pentru a avea mallulinaugurat aproape integral pe 29 octombrie", a mai spus Havar.

In prezent in cadrul proiectului, care a atras investitii de 300mil. euro, au fost inchiriate circa 220 de spatii comerciale,aproape trei sferturi dintre contracte fiind semnate dupa incepereacrizei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO