Companii

Ce spun primele rezultate financiare din 2023? Vânzările McDonald’s cresc de două ori mai repede decât inflaţia şi de şase ori mai alert decât profitul

Ce spun primele rezultate financiare din 2023?...

Autor: Cristina Roşca

12.09.2023, 00:07 1227

Românii au mâncat hamburgeri şi cheeseburgeri de la McDonald’s în valoare de 166 mil. euro în primele şase luni an, suma fiind cu 22% mai mare decât în aceeaşi perioadă din 2022, arată calculele ZF făcute pe baza datelor publice. În aceeaşi perioadă, inflaţia a coborât treptat până la circa 10%.

Astfel, deşi ritmul de creştere al vânzărilor este unul alert, de două ori mai alert decât cel al inflaţiei, raportat la alte state, România nu stă prea bine. Mai exact, brandul McDonald’s este dezvoltat în România, Grecia, Estonia, Lituania, Letonia şi Malta în sistem de franciză de grupul Premier Capital. Dintre toate cele şase ţări, România este de departe cea mai mare din punctul de vedere al populaţiei şi totodată al vânzărilor McDonald’s.

Când vine vorba de evoluţia businessului în primele şase luni din 2023 însă, piaţa locală este codaşă. Mai exact vânzările au crescut în România cu puţin sub 22%, pe când în celelale ţări ritmul a variat între 24,6% în Letonia şi 35,9% în Malta.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Urmează ZF Power Summit’24
AFACERI DE LA ZERO