Companii

Cine câştigă lupta pentru banii românilor? Discounterii, proximitatea modernă şi benzinăriile au mâncat cotă de piaţă de la supermarketuri şi hipermarketuri în 2023

Cine câştigă lupta pentru banii românilor?...

Autor: Cristina Roşca

01.03.2024, 00:07 770

Vânzările magazinelor de tip discount au crescut anul trecut cu 20,8%, cel mai alert ritm dintre canalele de retail. Avansul a fost de două ori mai rapid decât cel al hipermarketurilor.

Evoluţia vânzărilor pe canale de retail arată de fapt preferinţa românilor pentru un anumit tip de comerţ sau pentru altul. Avansul este influenţat totodată de cât de mult au crescut preţurile în fiecare segment din piaţa de retail FMCG. Vânzările de bunuri de larg consum au crescut per total cu 15% în 2023, avans susţinut în continuare exclusiv de inflaţie. Deşi creşterile de preţuri s-au temperat treptat de la trimestru la trimestru, ele au rămas mult peste nivelul considerat optim, de 2%.

La nivelul întregului an 2023, preţurile au crescut cu 16,4%, în timp ce în volum consumul a scăzut cu 1,4%, fapt ce a dus la vânzări valoric mai mari cu 15%.

Discounterii, benzinăriile (e vorba de magazinele din aceste benzinării, magazine care vând bunuri de larg consum) şi magazinele de proximitate modernă (mini­marketuri de sub 400 mp) au avut cea mai bună evoluţie a businessului în 2023, peste media pieţei FMCG.

Comerţul tradiţional a avansat în ritm cu piaţa, iar supermarketurile şi hipermarketurile au crescut, dar mai temperat. Asta înseamnă că acestea două canale din urmă de fapt pierd cotă de piaţă în faţa celorlalţi.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO