Companii

Coca-Cola a stopat declinul vânzărilor din România ajutată de Fanta, Sprite şi Cola Zero

Coca-Cola a stopat declinul vânzărilor din România...

Autor: Florentina Dragu

06.11.2014, 18:12 244

"Volumul vânzărilor în România s-a îmbunătăţit pentru al doilea trimestru consecutiv, scăzând marginal la finele trimestrului al treilea, după un declin de circa 15% în aceeaşi perioadă a anului trecut. Ca urmare, în primele nouă luni, scăderea s-a temperat undeva la 5%," potrivit raportului Coca-Cola HBC AG.

Coca-Cola arată că vânzările de băuturi carbogazoase în România au revenit pe creştere în trimestrul al treilea, cu un avans al volumelor de 1%, sprijinite de mărcile Fanta, Sprite şi Coca-Cola Zero. Aceasta din urmă a înregistrat o creştere de 11% comparativ cu perioada similară a anului trecut.

"Per total, am crescut în volum şi cotă de piaţă atât pe segmentul băuturilor carbogazoase, cât şi pe piaţa băuturilor răcoritoare nonalcoolice", se arată în raport.

La nivel de grup, volumul vânzărilor Coca-Cola a scăzut cu 3,9% în primele nouă luni, la aproape 1,52 miliarde de navete.

Veniturile nete din vânzări s-au redus cu 5,6%, la 5 miliarde de euro. Excluând impactul cursului valutar, venitul pe navetă a crescut cu 2,5%, se arată în raport.

Profitul după taxe, atribuibil acţionarilor, a scăzut la 367,8 milioane de euro, de la 385,6 milioane de euro în ianuarie-septembrie anul trecut.

Coca-Cola HBC este al doilea mare îmbuteliator al grupului american Coca-Cola după volumul vânzărilor. Compania are afaceri în 28 de ţări din Europa, Asia şi Africa.

În România, Coca-Cola HBC deţine trei fabrici, la Ploieşti, Timişoara şi Vatra Dornei, precum şi o reţea de 14 centre de distribuţie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO