Companii

Colgate-Palmolive a închis în 2008 singura fabrică de pastă de dinţi din România pentru eficientizarea businessului. Doar din import, profitul e acum de 10-20 de ori mai mic

Colgate-Palmolive a închis în 2008 singura fabrică de...

Autor: Cristina Roşca

14.01.2022, 07:00 769

Multinaţionalele susţin că închid fabricile din di­fe­rite ţări pentru eficientizarea businessului, dar cifrele pe care acestea le obţin înainte şi după finalizarea acestor pro­ce­se de restructurare spun o altă poveste pentru economiile locale. Spre exemplu, Colgate-Palmolive, gigan­tul american care a închis în 2008 singura fabrică mare de pastă de dinţi din România, făcea profit de 10-20 de ori mai mare pe plan local când avea şi producţie, faţă de astăzi, când doar importă.

Gigantul american Colgate-Palmolive, care deţine astăzi pe plan local doar activităţi de import şi distribuţie de produse de igienă orală şi de îngrijire personală, a ob­ţi­nut în 2020, ultimul an pentru care există date publice, afa­ceri de 307,6 mil. lei, un nivel maxim record, şi un pro­fit net de 6,3 milioane de lei, arată datele publice. Astfel, marja de profit în primul an de pandemie a fost de doar 2%.

Spre comparaţie, în 2008, anul în care a fost anunţată închiderea fabricii, marja de profit era de aproape 16%, pentru a atinge un maxim în anul următor. În 2009, marja depăşea 22%. Astfel, piaţa locală a ajuns astăzi doar una de consum, o vacă de mult, businessul americanilor neavând nicio valoare adăugată pentru economie.

Până la momentul publicării acestei ştiri, reprezentanţii Colgate-Palmolive nu au putut fi contactaţi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO