Anul 2023 a fost primul an în care companiile de curierat au fost obligate prin lege să raporteze la ANAF toate datele privind coletele cu plată ramburs. Legea a intrat în vigoare de la 1 ianuarie, însă companiile au făcut investiţii atât înainte, cât şi după această dată pentru a putea raporta conform către ANAF.
Legea a fost adoptată pentru a reduce evaziunea fiscală, iar deşi unele companii au luat măsurile pentru a se conforma legii, ANAF nu a reuşit să lanseze un sistem informatic care să îi permită colectarea datelor şi identificarea celor care se desfăşoară activităţi comerciale ilegal.
„Am reuşit să implementăm şi să îmbunătăţim constant fluxul pentru a asigura o raportare corectă şi în conformitate cu cerinţele ANAF încă din prima luna. Principala nevoie pe care o resimţim este optimizarea infrastructurii digitale de procesare a informaţiilor la nivelul instituţiilor statului. În acest moment există limitări privind cantitatea de date ce poate fi trimisă către ANAF, lucru ce determină investiţii suplimentare de timp şi efort. Cu toate acestea ne asigurăm că alocăm suficiente resurse astfel încât să finalizăm şi să respectăm toate cerinţele impuse“, spune Iulia Mirea, VP finance & data culture al Sameday.
Infrastructura de date a companiei este una de tehnologică, iar informaţiile raportate sunt cele cu care firma de curierat operează în toate zonele de activitate, astfel, pentru raportarea datelor nu au fost făcute investiţii semnificative.