Creşterea productivităţii în sectorul agricol dar şi noile investiţii apărute în domenii precum plantaţiile de fructe de pădure au un impact direct asupra vânzărilor de vehicule comerciale, pe măsură ce fermierii au nevoie de utilaje pentru a-şi transporta mărfurile.
„Vedem fermieri care investesc tot mai mult în echipamente, motiv pentru care urmărim evenimentele pe agricultură din ţară, iar o parte din vânzările de pickupuri merg către aceste zone. Spre exemplu, vedem că în anii cu recolte bune avem şi vânzări mai mari de pickupuri Ford Ranger“, a spus Cristian Prichea, director general şi membru în consiliul de administraţie al Ford România.
Fermierii români au început să iasă din zona de confort şi să parieze pe culturi care la prima vedere nu se pliază pe tipul de climă sau sol specific estului Europei. România a devenit însă o ţară cu un potenţial ridicat pentru culturile exotice în ultimii cinci ani, datorită modificărilor climatice, spun specialiştii horticoli.
Spre exemplu, primele două Ford Ranger Raptor livrate anul acesta au fost achiziţionate unul de către o firmă care se ocupă cu vânzarea şi cultivarea afinelor din judeţul Bihor, iar un al doilea din judeţul Hunedoara, cu un business în instalaţii, în condiţiile în care preţul de listă al unui astfel de automobil este de aproape 50.000 de euro fără TVA