Companii

Croazierele pe Mediterana si in Caraibe au majorat cu15% afacerile Happy Tour

Croazierele pe Mediterana si in Caraibe au majorat cu15% afacerile Happy Tour

Principalul motor al cresterii afacerilor Happy Tour au fost destinatii precum Statele Unite, Dubai sau tarile nordice, precum si croazierele

05.08.2008, 19:56 254

Happy Tour, cea mai mare agentie de turism locala, preluata la sfarsitul anului trecut de catre fondul de investitii spaniol GED, a inregistrat in primul semestru al anului afaceri de 27,5 milioane de euro, in crestere cu 15% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.
In primele sase luni ale anului acesta compania a inregistrat un profit net de 1,4 milioane de euro, in crestere cu mai mult de 15% fata de perioada similara a anului tre-cut, potrivit reprezentantilor Happy Tour.
Desi majoritatea agentiilor propun ca destinatii de vacanta deja traditionalele Turcia, Grecia si Spania, principalul motor al cresterii afacerilor Happy Tour au fost destinatii precum Statele Unite, Dubai sau tarile nordice, precum si croaziere pe Mediterana sau in Caraibe. La acestea se adauga si noi contracte semnate cu clienti corporate.
"Am inregistrat un ritm de crestere de peste 20% pentru destinatiile diferite de cele clasice cum ar fi Grecia, Turcia sau Spania. In Statele Unite preturile au devenit foarte atractive odata cu deprecierea dolarului, iar posibilitatile de shopping sunt foarte mari. De asemenea, foarte multe solicitari vin pentru destinatii precum Dubai, care indiferent de sezon reprezinta un punct de atractie, sau pentru tarile nordice", explica directorul general al companiei, Nicolae Demetriade.
Pe partea de croaziere, ritmul de crestere este si mai accentuat, acest gen de servicii fiind deocamdata la inceput pe piata locala.
"Ritmul de crestere al solicitarilor pentru croaziere pe Mediterana sau in Caraibe este de peste 30%. Un alt motor de crestere al afacerilor noastre au fost si contractele pe care am reusit sa le semnam cu clientii corporate", a mai precizat Demetriade.
Happy Tour a fost cumparata in totalitate de la familia Demetriade de catre fondul de investitii GED Eastern Fund II, parte a companiei spaniole GED Capital Management, la sfarsitul anului trecut, intentia anuntata a spaniolilor fiind aceea de a continua achizitiile de operatori de turism datorita contextului favorabil pe care se inscrie piata locala.
Potrivit celor mai recente declaratii ale reprezentantilor GED, investitiile in dezvoltarea Happy Tour se vor ridica in urmatorii doi-trei ani la 15 milioane de euro. Principalele tinte declarate ale fondului de investitii sunt agentiile de turism in care antreprenorii locali detin fraiele afacerii, companii unde departamentul de middle-management este slab conturat sau chiar inexistent. Agentiile de turism cu servicii pe segmentul de corporate sunt de asemenea luate in vizor de spanioli.
"Deocamdata nu au intervenit mo-dificari majore in structura companiei dupa preluarea de la sfarsitul anului trecut. Suntem de-abia la inceput", a spus Demetriade.
Tranzactia de preluare integrala a Happy Tour a fost avizata de catre Consiliul Concurentei intrucat operatiunea nu afecteaza piata de profil.
Potrivit celor mai recente estimari ale reprezentantilor Happy Tour, pana la sfarsitul acestui an este prognozata o cifra de afaceri de peste 56 de milioane de euro, in conditiile in care anul trecut compania a raportat o cifra de afaceri de 49,1 milioane de euro. Agentia a incheiat anul trecut cu un profit net de doua milioane de euro.
Alaturi de Happy Tour, ceilalti jucatori de pe piata de profil sunt companii precum Paralela 45, Eximtur, Aerotravel, Marshal Turism sau J'Info Tours.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO