Companii

Cum au evoluat vânzările în comerţul alimentar în T1: Magazinele mici câştigă teren în faţa reţelelor pe format mare, iar pandemia de Covid-19 ar putea să le ajute pe termen lung

Cum au evoluat vânzările în comerţul alimentar în...

Autor: Cristina Roşca

24.04.2020, 00:07 889

♦ Magazinele mici - supermarketurile, unităţile de proximitate şi discount - şi-au majorat vânzările cu 26% în primele trei luni din 2020 comparativ cu aceeaşi perioadă a anului anterior ♦ În aceeaşi perioadă, magazinele mari - hipermarketuri şi cash&carry - au un plus de 18% în ceea ce priveşte vânzările de bunuri de larg consum ♦ Astfel, se observă încă o dată că magazinele moderne pe format mic, amplasate strategic aproape de consumatori, câştigă teren şi cotă de piaţă, iar această perioadă de izolare la domiciliu le pune într-o poziţie fericită.

Vânzările de alimente, de produse de îngrijire personală şi produse pentru casă au crescut pe linie în primul trimestru din 2020, cu rate cuprinse între 22 şi 27%, arată o analiză a companiei de cercetare de piaţă RetailZoom. Se observă însă diferenţe masive între formate. Mai exact, vânzările de produse pentru casă au crescut cu 35% în magazinele mici - supermarketuri, unităţi de proximitate şi discount. Ritmul a fost de „doar“ 20% în cazul magazinelor mari.

Pe toate cele trei segmente mari ale pieţei de bunuri de larg consum – alimente, bunuri de îngrijire personală şi produse de curăţenie - se observă astfel de diferenţe importante, evidenţiind o tendinţă mai veche în consum, magazinele mici câştigă teren în faţa celor mari.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO