Cele mai puternice trei companii din comerţul local - Kaufland, Carrefour România şi Lidl - şi-au majorat fiecare cifra de afaceri în S1/2018 cu rate cuprinse între 10 şi 20%.
În primul semestru din an, cel mai puternic avans dintre cei trei retaileri analizaţi de ZF a fost postat de discounterul german Lidl, care cu un plus 20% al businessului a ajuns la afaceri de circa 3,7 mld. lei. Carrefour România, cea mai puternică entitate a francezilor pe piaţa locală, are plus 15,7%.
Kaufland şi-a menţinut poziţia de lider în comerţul alimentar local după cifra de afaceri obţinută, cu un nivel al businessului ce a sărit de 5 mld. lei în primele şase luni din 2018, ca urmare a unei creşteri de aproape 10% comparativ cu aceeaşi perioadă din anul anterior. Podiumul este completat de Lidl şi Carrefour România - în această ordine.
Mai exact, discounterul german a depăşit cea mai mare firmă a francezilor pe piaţa locală, însă această situaţie provizorie - la jumătatea anului - s-ar putea schimba din nou la final de 2018. Aceeaşi situaţie a fost şi în 2017 când la semestru Lidl Discount avea o cifră de afaceri mai mare decât Carrefour România, însă a doua jumătate din an a schimbat ierarhia, vânzările de pe final de an fiind hotărâtoare. Luna decembrie este pentru comercianţi cea mai bună din an, contribuind cu 10-12% la totalul businessului.