Companii

Cunoaşterea unei limbi exotice poate aduce un plus de până la 45% la salariu

Un absolvent de facultate la început de carieră poate să câştige circa 1.000-1.200 de lei net pe lună atunci când se angajează într-un call center.

Un absolvent de facultate la început de carieră poate să câştige circa 1.000-1.200 de lei net pe lună atunci când se angajează într-un call center.

Autor: Mihaela Pascari

07.03.2016, 00:05 2371

Vorbitorii de limbi străine precum olandeză, suedeză, nor­vegiană sau daneză sunt candidaţii găsiţi cu dificultate de către firmele de recrutare, iar anga­jatorii sunt dispuşi să ofere salarii mai mari în medie cu 10-20%, dar pot să ajungă şi până la un plus de 45%.

 „Există situaţii în care fluenţa într-o limbă străină exotică poate dubla sau tripla salariul, dar acestea sunt specific domeniilor de activitate în care limba străină este principala competenţă cerută“, spune Cristina Jurconi, manager în cadrul agenţiei de resurse umane Manpower.

Un absolvent de facultate la început de carieră poate să câştige circa 1.000-1.200 de lei net pe lună atunci când se angajează într-un centru de tip business process outsourcing sau într-un call center, potrivit datelor de pe piaţa de recrutare.

Printre cele mai căutate limbi străine pe piaţa locală sunt cele nordice, cum ar fi olandeza, da­neza, suedeza, norvegiana, nu­mărul persoanelor care vorbesc aceste limbi fiind destul de limitat în România, dar se caută şi vor­bitori de limbi regionale cum sunt sârba, croata, bulgara sau alba­neza.  „România este centrul de coordonare sau deservire al re­giunii pentru multe companii. Deşi există posturi deschise şi pentru vorbitorii de limbi precum chineză sau japoneză, ponderea acestora între profilurile căutate este extrem de redus, predo­mi­nând limbile din spaţiul eu­ropean“, mai spune Cristina Jurconi.

O situaţie similară este şi în cazul vorbitorilor de germană, al căror număr continuă să scadă, acest lucru observându-se şi la numărul de elevi care studiază limba germană în învăţământul secundar. „În prezent, fluenţa

într-una sau mai multe limbi străine continuă să fie printre abilităţile cerute de angajatori, pe fondul multiplicării numărului de centre de contact, centre de servicii partajate şi de companii specializate în externalizarea proceselor de business, dar şi ca urmare firească a relaţiilor de business internaţionale şi a nevoii de accesare şi actualizare a informaţiilor profesionale“, mai spune Cristina Jurconi.

La polul opus se află limba engleză, care nu mai atrage după sine un beneficiu financiar. Însă dificultatea recrutării apare şi în acest caz, deoarece sunt puţini candidaţi care se apropie de fluenţa aproape nativă.  „Cunoaş­terea limbii engleze este răspân­dită pe scară mai largă decât în anii anteriori, dar predominant la un nivel mediu, cu puţini candidaţi care se apropie de vocabularul şi fluenţa aproape native căutate în ultimul an de angajatori, mai ales cei din centrele de contact cu clienţii.“

Există limbi străine pentru care identificarea unui singur candidat eligibil este dificilă, iar altele în care se găsesc chiar 6-7 candidaţi eligibili pentru un post.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO