Companii

Daewoo vrea taxe injumatatite pentru automobilele mici

21.07.2000, 00:00 16



Daewoo Automobile Romania a propus Guvernului ca pentru autoturismele cu o cilindree mai mica de 1.000 centimetri cubi taxele percepute sa fie reduse cu circa 50%, in vederea incurajarii achizitionarii de masini de mica capacitate, a declarat ieri conducerea societatii.

Singurele marci produse pe piata romaneasca incadrabile in aceasta cilindree sunt Daewoo Tico si Matiz. Dacia are in jur de 1500 cc, iar la Aro nici nu pune problema. Pe plan international, toti marii producatori au asemenea modele, cele mai cunoscute fiind Fiat Seicento si Ford Ka.

"Aceasta masura va duce la scaderea pretului masinilor, fapt ce se va concretiza in cresterea numarului automobilelor vOndute. Nu in ultimul rOnd, industria va fi impulsionata", a declarat ieri Cho, care a precizat ca nu a primit nici un raspuns, desi propunerea e inaintata de doua luni. El a adaugat ca incurajarea vOnzarilor masinilor de mic litraj va duce la rezolvarea problemei traficului si a locurilor de parcare, precizOnd ca prevederile acestei initiative nu vizeaza doar activitaea Daewoo. Oficialii Daewoo Automobile RomOnia apreciaza ca, in acest mod, pot fi realizate economii de pOna la 105 milioane de dolari anual, prin reducerea consumului de combustibil. De asemenea, ar putea fi realizate economii la importul de piese si echipamente in valoare de 45 milioane de dolari anual. Cho a dat exemplu unele reglementari asemanatoare in unele tari europene, cum ar fi Marea Britanie, unde autoturismele cu motoare mai mici de 1.100 centimetri cubi beneficiaza de o reducere a taxelor de 35%. In Franta automobilele cu o capacitate de sub 500 centimetri cubi beneficiaza de reduceri a taxelor de 50%.

Aceste masini ar trebui sa fie exceptate si de la obligativitatea echiparii cu motoare Euro 2, deoarece multe dintre componentele acestora sunt importate, fapt ce duce la cresterea pretului, a spus Cho. El recunoaste, pe de alta parte, ca renuntarea la aceste motoare poate afecta mediul inconjurator.

In ciuda unei scaderi a vOnzarilor aferente primului semestru, de la 118,1 mil. $ in 1999 la 95,3 mil. $ in 2000, venita pe fondul unei scaderi generale a pietei auto interne, Daewoo RomOnia a inregistrat un real succes la export, unde a inregistrat o crestere de 25%.

De remarcat ca pe lOnga cutii de viteze si motoare, Daewoo a inceput in acest an sa exporte si componente auto, in special panouri de caroserie, valoarea contractata totala a exporturilor pentru acest an depasind 100 mil. $.

"Daewoo este in continuare cel mai mare exportator industrial dintre companiile romOnesti", a afirmat Cho. Ponderea vOnzarilor Daewoo pe pietele externe in exportul total al RomOniei a crescut de la 1,07% la 1,15%. De remarcat ca in primul semestru al acestui an, 84% din autovehiculele exportate au fost marca Daewoo, ponderea valorica pe primele trei luni fiind de 56,3%.

Daewoo preconizeaza ca, in anul 2000, sa produca aproximativ 28.000 de autovehicule, din care 18.000 pentru piata interna iar 10.000 pentru export.

Grupul american Ford a inchis in ultima perioada doua fabrici, realizate din investitii proprii, in Ucraina si Belarus. In prezent grupul american nu mai are nici o fabrica deschisa in Europa Centrala si de Est, fiind pe cale sa inchida si unitatea de productie de la Durgenheim din Marea Britanie. Pe de alta parte, Ford are o cota de 10% din piata vest-europeana si de 5% din cea est-europeana, in timp ce Daewoo controleaza o cincime din piata auto din Europa Centrala si de Est, uzinele societatii coreene din aceasta regiune putOnd insemna un punct de relansare a producatorului american in Europa. Paradoxal, dar Ford, cea mai profitabila companie auto din lume si in acelasi timp al doilea producator din industrie, se confrunta cu dificultati in Europa.


Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO