Companii

Daniel Gross, Penny România: În 2022, oamenii cumpărau mai puţin. Începând cu 2023, cumpără mai deştept şi urmăresc promoţiile

Daniel Gross, Penny România: În 2022, oamenii cumpărau...

Autor: Cristina Roşca

13.02.2024, 00:07 1224

Toţi actorii din piaţa de retail ali­mentar caută să-i atragă pe clienţii tot mai chibzuiţi nu doar cu preţuri mici, ci şi cu oferte şi promoţii. Astfel, lupta e mai aprigă decât oricând în anii anteriorii, afirmă Daniel Gross, CEO al Penny România.

„În 2022, oamenii cumpărau mai puţin, în gramaje mai mici. Începând cu anul trecut, cumpără mai deştept şi urmăresc promoţiile, iar asta vedem inclusiv în 2024. Nu e însă ca în 2009-2010, când această tendinţă era coroborată cu o scădere masivă a vânzărilor. În 2010 a avut loc majorarea TVA. Sper să nu mai fie niciodată cum a fost atunci, au fost ani extrem de grei.“ În ceea ce priveşte 2024, Daniel Gross spune că e an electoral, iar asta se va vedea şi în consum.

Totuşi, el crede că va fi mai dificil decât ultimii doi pentru că e presiune foarte mare pe rezultate dat fiind că a crescut cota de piaţă a articolelor la promoţie. „Lupta e tot mai aprigă în piaţă, însă veniturile populaţiei au crescut atât odată cu majorarea recentă a pensiilor, cât şi ca urmare a creşterii salariului minim în septem­brie. Toate acestea au impact. Date fiind alegerile, e posibil să mai vedem măsuri de susţinere a consumului, iar apoi vedem ce va fi în 2025.“

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO