Companii

De ce a renunţat retailerul german pe roţi Family Frost la piaţa românească

De ce a renunţat retailerul american pe roţi Family Frost la piaţa românească
15.08.2010, 23:45 494

Retailerul Family Frost, deţinut de grupul Eismann cu afaceri decirca un miliard de euro în Europa, a decis să iasă recent dinRomânia şi alte două pieţe, Spania şi Polonia.

Condiţiile economice defavorabile şi dificultăţile în găsireaunor clienţi noi au fost cele mai mari probleme la nivel local,spun reprezentanţii companiei.

Family Frost România, singurul retailer pe roţi de pe piaţă cuafaceri de ordinul milioanelor de euro, este în acest moment îndizolvare. Retailerul a renunţat la operaţiunile locale şi atransferat cele aproximativ 100 de camioane-magazin către altecompanii din grup.

Exit-ul vine în contextul reorganizării operaţiunilor FamilyFrost la nivel internaţional, dar şi al unei pieţe afectate seriosde criză.

"Prognozând condiţiile economice dificile care vor urma(confirmate în al doilea trimestru din 2010), board-ul Family FrostInternational a decis să oprească operaţiunile pe piaţa românească.Anul acesta s-a decis şi exit-ul din Spania, iar în Polonia va fiacordată franciza unei companii locale, în timp ce în Brazilia vaurma un start-up", a declarat Laurenţiu Munteanu, country manageral Family Frost România.

Retailerul german avea la începutul acestui an o flotă deaproximativ 100 de camioane cu care vindea produse congelate înoraşele mari din ţară. Acesta a atacat piaţa locală în 2008, cu oflotă de 40 de maşini şi planuri de investiţii de 17 milioane deeuro.

"Am realizat investiţii de 2,8 milioane de euro în 2008 şi de 6,4 milioane de euro anul trecut", a mai spus Munteanu.

Vânzările şi numărul de clienţi noi au fost subţintă

Vânzările companiei în 2009 au fost însă sub ţinta setatăanterior.

"Vânzările Family Frost România au fost în 2009 de 3,1 milioanede euro, fiind realizat 88% din planul de operaţiuni. Nerealizareaplanului s-a datorat deschiderilor de filiale noi şi aîntârzierilor în completarea echipelor de vânzări", a explicatdirectorul.

El a mai spus că, deşi reacţia pieţei a fost una pozitivă,compania a avut dificultăţi în atragerea unor clienţi noi înmagazinele ambulante ale Family Frost. "Reacţia consumatoruluiromân la livrarea la domiciliu a fost extrem de pozitivă, iar camedie un client Family Frost a cumpărat la fiecare 2,5 vizite. Anultrecut am avut o medie de 50.000 de clienţi activi pe lună", aprecizat Munteanu.

Un calcul simplu arată că un magazin pe roţi Family Frost a avut500 de clienţi activi pe lună, ceea ce reprezintă media zilnică aunui butic de cartier din oraşele mari.

"Am întâlnit dificultăţi în atragerea de clienţi noi. Mediaeuropeană a grupului este de 4 cataloage distribuite pentru unclient nou (4:1), iar în România aceasta a fost de 7 la 1; acestraport este normal pentru primul an de operare", a explicatmanagerul.

Family Frost a adus în România un concept de retail pe carenimeni altcineva nu l-a mai testat pe piaţă: maşinile din flotacompaniei mergeau zilnic în cartierele din oraşele mari pentru avinde produse precum îngheţată, legume congelate sau mâncaresemi-preparată. Compania opera şi câteva depozite la temperaturăcontrolată, dintre care două erau amplasate în Bucureşti.

În magazinele normale, vânzările de produse congelate sunt unbusiness mic comparativ cu cel al produselor proaspete sauconservate: piaţa legumelor congelate, de exemplu, este estimată lamai puţin de 50 mil. euro, în timp ce vânzările de legume proaspetesunt estimate la câteva sute de milioane de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO