Companii

Decathlon si Hervis vin in Romania

31.01.2007, 19:34 74

Pe piata romaneasca de articole sportive isi fac intrarea doua nume noi: Decathlon, cel mai mare retailer european de articole sportive, si Hervis, divizia de retail de articole sportive a olandezilor de la Spar.
Decathlon va deschide primul magazin pe piata romaneasca in prima parte a anului viitor, in urma unei investitii de cateva milioane de euro sau cateva zeci de milioane de euro, a declarat pentru BUSINESS Magazin Tatian Diaconu, responsabilul de dezvoltare al Decathlon Romania.
Potentialul pietei de articole sportive, a carei valoare a fost in 2006, conform unor estimari, de 350 de milioane de euro, este dat chiar si de un minim de crestere de 10-15% in urmatorii ani. Estimarea cuprinde toate vanzarile de produse de marca sau no-name de articole de leisure (pescuit si vanatoare) si sport - de la imbracaminte, incaltaminte, alimente si suplimente nutritive, schiuri, sanii, mingi, aparate de fitness si asa mai departe.
Motive suficiente pentru francezii de la Decathlon si pentru olandezii de la Hervis sa-si dezvolte aici propriile retele. Compania franceza, care numara in 2006 nu mai putin de 370 de magazine in 18 tari, poate fi considerata discounter pe piata de articole sportive pentru ca mizeaza pe produse profesionale la preturi accesibile. Diaconu spune ca "daca am deschide maine magazinul in Romania, garantez ca orice pret ar fi mai mic cu 30% fata de orice competitor", referindu-se nu numai la magazinele cu articole de marca, ci si la produsele no-name. Reteta pretului mic este data de un proces integrat asigurat de companie, de la cercetare, productie, distributie si pana la vanzare.
Prin productie a si intrat Decathlon pe piata romaneasca, aceasta divizie avand un birou la Bucuresti inca din 2004. Productia din 2006, exportata integral, a ajuns la 18 milioane de euro, pentru 2007 previziunile companiei referindu-se la 22 de milioane de euro.
Urmatorul pas este deschiderea unui magazin, prima tinta fiind Bucurestiul, dar Diaconu a declarat ca "deocamdata nu am batut palma cu nimeni - nici pentru cumpararea sau inchirierea unui teren, nici cu un dezvoltator de la care sa cumparam sau sa inchiriem cladirea". In functie de varianta negociata, investitiile pot ajunge sa depaseasca 10 milioane de euro, pentru un magazin construit de la zero. Magazinele au concepte foarte clar definite si sunt comparabile, ca dimensiuni, cu hipermarketurile, avand suprafete standard de 4.000, 8.000 sau 12.000 de mp. "Planurile pentru primul magazin din Capitala se refera la 4.000 mp, cu posibilitate de extindere pana la 8.000 mp", explica Tatian Diaconu. In plus, reteta magazinului impune un numar precis de locuri de parcare: pentru un magazin cu o suprafata de vanzare de 4.000 mp este nevoie de un teren de 23.000 mp pentru cladire si 400 de locuri de parcare.
Gasiti in numarul curent al revistei BUSINESS Magazin povestea intrarii pe piata a marilor jucatori de pe piata articolelor sportive.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO