Companii

Distribuitorul de electrocasnice Marelvi: Nu am facut o obsesie din reducerea costurilor

Distribuitorul de electrocasnice Marelvi: Nu am facut o obsesie din reducerea costurilor
04.03.2010, 23:07 693

Distribuitorul local de electrocasnice Marelvi estimeaza ocrestere a afacerilor de 5-10% pentru anul in curs, la aproximativ45 de milioane de euro, dupa incheierea unui parteneriat cuCarrefour si introducerea unor noi branduri in portofoliu.

"Colaborarea cu reteaua Carrefour a inceput in al doileatrimestru din 2009, cifra de afaceri este destul de mica, darpentru noi este important sa activam si pe segmentul de cash andcarry, hipermarketuri si DIY (bricolaj - n. red.) pentru a ne largiexpertiza", a declarat Dumitru Mihalescul, directorul general alMarelvi.

Activitatea de distributie a Marelvi este orientata in principalcatre aproximativ 300 de retaileri de electronice independenti.Compania livreaza produse electronice si electrocasnice si catrereteaua de magazine Dedeman.

In2009 businessul Marelvi a inregistrat o contractie de 8%, la 41 demilioane de euro, intr-o piata care a scazut cu 42%, la 1,4 mld.euro, potrivit statisticilor GfK Romania.

"A fost un an greu, dar am avut cu totii de invatat. Cred cane-a facut pe toti cei aflati in domeniu sa analizam, sa revizuim,sa gandim si sa actionam prudent. Pentru noi, in conditiile in carepiata inregistreaza o asemenea scadere, a fost extrem de importantastrategia de repliere pe termen scurt", a spus Mihalescul.

In ultimul an, potrivit Marelvi, in piata electroIT a avut loc oschimbare a comportamentului de consum in sensul cresterii cereriipentru produsele ieftine, in timp ce cererea pentru produsepremium, un segment mai mic, a ramas stabila. "Cele mai afectate aufost produsele din semgmentul de mijloc datorita polarizariipietei."

Reprezentantii Marelvi au declarat ca in 2009 businessul a urmatevolutia economica pe zone, cele mai mari probleme legate de platisi insolvente fiind localizate in zona de sud si nord-est a tarii."Transilvania a fost cea mai stabila zona. Acolo vanzarile au fostconstante."

Marelvi distribuie la nivel national brandurile Arctic,Electrolux, Bosch, Ariston, Sony sau LG si detine depozite inRadauti, Cluj, Deva si Bucuresti.

Restructurare si investitii pe timp decriza

In cursul anului trecut compania a regandit reteaua logistica sia inchis doua depozite, in Gaesti si Galati, si a deschis o nouaunitate de depozitare in Bucuresti. Investitiile totale ale Marelvis-au ridicat in 2009 la 500.000 de euro, fondurile fiinddirectionate catre extinderea depozitului central din Radauti sispre achizitia unor noi autovehicule.

In paralel cu investitiile de dezvoltare, reprezentantii Marelviau declarat ca au continuat si investitiile in resurse umane, printraininguri pentru echipele de vanzari si achizitii. "Am pus accentsi pe costuri, dar mai mult pe eficientizarea activitatilor care adus implicit la o reducere a costurilor. Nu am facut din acestlucru o obsesie. De exemplu, nu am redus salariile", a spusMihalescul.

El a declarat ca in 2009, chiar daca au fost renegociatelimitele de credit ale clientilor si s-au cautat garantiisuplimentare, au aparut cazuri in care Marelvi nu a putut recuperamarfa sau contravaloarea livrarilor catre unii parteneri din cauzafaptului ca acestia au cerut intrarea in insolventa, care presupuneprotectie fata de creditori pe perioada reorganizarii juridice."Avantajul nostru a fost ca ne-am calculat riscurile, iarpierderile, sumele neincasate, nu ne-au «zdruncinat»."

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO