Companii

Distributia de automate de cafea: o afacere care te tine treaz, oferindu-ti cresteri de peste 70% si venituri de sute de mii de euro

Distributia de automate de cafea: o afacere care te tine treaz, oferindu-ti cresteri de peste 70% si venituri de sute de mii de euro

Companiile care distribuie automate de cafea isi gasesc furnizorii si clientii in cadrul targurilor si expozitiilor de profil

16.06.2008, 18:59 2540

Totul a inceput in vara anului 2004, cand Marius Nita a cumparat o cafea dintr-o benzinarie de langa Slobozia, care nu i-a placut, a aruncat-o si s-a intrebat daca se poate obtine cafea de calitate cu ajutorul unui automat.
Anul urmator, la varsta de 33 de ani, Marius Nita punea bazele firmei Solo Caffe Automate pe care a infiintat-o impreuna cu un fost coleg de liceu, actualul sau partener de afaceri, Mihai Constantin. Principala activitate a firmei o reprezinta distribuirea de bauturi calde cu ajutorul automatelor pentru prepararea acestora si servicii complete de asistenta.
"Decizia am luat-o mai mult instinctiv, simteam nevoia sa fac ceva nou si am considerat ca acest domeniu este unul de viitor in conditiile in care oamenii sunt din ce in ce mai ocupati si vor sa castige timp in tot ceea ce fac. De asemenea, faptul ca pe aceasta piata din nefericire calitatea produselor si serviciilor oferite lasa de multe ori de dorit m-a determinat sa aleg acest domeniu", a declarat Marius Nita, director general la Solo Caffe Automate.
Firma ofera in primul rand cafea, dar si produse complementare consumului acesteia, lapte, ciocolata, zahar, ceai, precum si produse de unica folosinta din plastic: pahare si palete. Din octombrie 2007, firma a semnat un contract de colaborare cu Tchibo Coffee Service, devenind distribuitori ai produselor acestei firme, la standarde europene. Inceputul a fost greu, mai ales ca firmele existente nu erau dispuse sa impartaseasca din cunostintele in domeniu unor nou-veniti. Primii furnizori au fost contactati dupa recomandarile altor antreprenori care activau in domeniu de mai multi ani, iar primii clienti au fost obtinuti prin prezentarea si testarea aparatelor, dar si cu ajutorul familiei si prietenilor. "Este greu atunci cand incepi si nu te cunoaste nimeni, cand nu lucrezi de la inceput cu produsele unei firme cunoscute. De multe ori a trebuit sa instalam aparatele pentru testare sau chiar in paralel cu ale competitorilor", isi aminteste Marius Nita.
Clientii romani au reactionat foarte bine la serviciile si produsele oferite de Solo Caffe, dupa cum spune directorul general al firmei, dar acest lucru se datoreaza in mare parte eforturilor continue depuse pentru imbunatatirea si cresterea calitatii acestora. "Atitudinea clientilor s-a schimbat in bine odata cu implementarea in 2007 a sistemului de management al calitatii ISO 9001: 2001, dar si datorita inceperii colaborarii cu Tchibo. "Faptul ca lucram cu o companie de notorietate ne-a ajutat foarte mult", spune directorul Solo Caffe.
Firma a inceput in 2005 cu un singur angajat, iar in prezent numa-rul acestora a ajuns la 15. "Am incercat sa gasim oameni recomandati, deoarece in dome-niul nostru este foarte important sa stii cu cine lucrezi. Fiind vorba de alimentatie publica, nu ne permitem niciun derapaj de la normele de igiena, iar acest lucru se poate intampla numai din cauza mediului din care provin angajatii", a declarat Nita. Pe de alta parte, o relatie buna cu personalul angajat este esentiala dupa parerea directorului Solo Caffe.
Investitia initiala a fost de ordinul zecilor de mii de euro, dar cresterea sumelor investite a venit gradual, banii provenind in mare parte din economiile celor doi asociati. Cifra de afaceri pe 2007 a fost de aproximativ 600.000 euro, in crestere cu 70% fata de 2006. "Pentru 2008 prognozam o crestere de circa 30% fata de 2007 datorita colaborarii cu Tchibo si eforturilor comune de promovare", a adaugat Nita.
Planurile celor doi asociati includ dezvoltarea companiei intr-un ritm accelerat si cresterea marjei de profit in urmatoarele trimestre. Pe termen mediu, cei doi doresc sa dezvolte o retea de parteneri la nivel national, iar pe termen lung spera ca rezultatele colaborarii cu Tchibo Coffee Service sa transforme firma intr-una din cele mai mari companii de profil din Romania.
"Cand incepi o astfel de afacere este foarte important sa te informezi cat se poate de bine asupra pietei si segmentului ales. La fel de important este sa gasesti furnizorii potriviti, sa-ti alegi foarte bine clientii carora te vei adresa cu produsele tale, pentru ca acest lucru va determina nivelul investitiei necesare. Un alt sfat este sa cauti sa colaborezi cu firme care au experienta si care reprezinta un brand cunoscut", incheie Marius Nita.
Cosmin Serbu avea 28 de ani in 2002, cand a demarat afacerea Comir Grup. Firma sa a inceput sa activeze ca operator de automate de cafea, pentru ca in 2007 sa devina importator si distribuitor de espressoare de cafea si automate de vending ca partener oficial al marcilor Jura din Elvetia si GPE Vendors din Italia.
Desi nu avea experienta in domeniu, Serbu spune ca ambitia si implicarea personala au fost suficiente pentru un start reusit.
"Am inceput ca operator automate de cafea, mai exact firma presta servicii profesionale de catering prin intermediul automatelor de cafea amplasate in diverse institutii sau companii, la solicitarea personalului acestora", declara Serbu.
Observand ca majoritatea clientilor erau interesati de achizitionarea acestor echipamente, directorul economic si administrativ al Comir Grup a decis sa extinda operatiunile companiei sale, adaugand un departament de vanzari in paralel cu divizia de operare.
Oferta actuala a firmei cuprinde orice model de distribuitor automat, de cafea, de bauturi racoritoare, sendvisuri, ziare, dar si o gama larga de espressoare pentru uz casnic sau comercial. Serbu afirma ca dupa caz firma poate asigura si orice produs sau serviciu conex sau complementar ofertei. Primii furnizori si primii clienti au fost contactati in cadrul unor targuri si expozitii de profil. "In raport cu inceputurile activitatii, pot afirma ca interesul clientilor a crescut semnificativ pe masura ce au inteles si au facut diferenta dintre o cafea preparata prin mijloace comune (ibric, fitru) si un espresso obtinut prin apasarea unui buton", a declarat Serbu. Cu o investitie initiala de 14.000 de euro provenind din surse proprii, Cosmin Serbu a achizitionat patru automate de cafea cu care a pornit afacerea de operator.
"Pe parcurs, pot spune ca o mare parte din profituri s-a reinvestit dar am apelat si la finantari obtinute de la banci", isi aminteste directorul administrativ al Comir Grup.
Cifra de afaceri pe anul 2007 a fost de aproximativ 450.000 euro, cu o crestere de 160% fata de anul precedent, cresterea fiind datorata in mare parte dezvoltarii importurilor. Pentru anul in curs, Cosmin Serbu estimeaza o cifra de afaceri de aproximativ 700.000 euro.
Ca planuri de viitor, directorul Comir Grup spera sa reuseasca sa dezvolte o retea la nivel national si sa patrunda pe segmentul retail.


Comir Grup

Importator si distribuitor de espressoare de cafea si automate de vending Investitia initiala : 14.000 de euro provenind din surse proprii

Cifra de afaceri pe 2007: 450.000 euro, in crestere cu 160% fata de 2006

Oferta firmei cuprinde orice model de distribuitor automat, de cafea, de bauturi racoritoare, sendvisuri, dar si espressoare


Solo Caffe

Distribuitori Tchibo Coffee Service din 2007

Ofera automate pentru bauturi calde, dar si produse complementare si conexe

In 2007 au implementat sistemul de management al calitatii ISO 9001: 2001

Investitia initiala: cateva zeci de mii de euro

Cifra de afaceri pe 2007 : 600.000 euro, in crestere cu 70% fata de 2006

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO