Companii

Eliminarea taxelor a majorat cu 82% profitul brut al Parmalat

Eliminarea taxelor a majorat cu 82% profitul brut al Parmalat

Giampaolo Manzonetto, administratorul companiei Parmalat Romania, spune ca printre factorii care au dus la imbunatatirea profitabilitatii se numara politica de reducere a costurilor, eliminarea taxelor vamale sau temperaturile mari din sezonul estival din 2007.

11.03.2008, 20:47 60

Compania a ajuns astfel la o marja a profitului operational de 21,5%, fata de 14,1% in anul 2006. Aceasta este una dintre cele mai bune marje de profit operational raportate de producatorul italian Parmalat pentru anul 2007 pe pietele pe care activeaza, subsidiara romaneasca fiind devansata doar de Cuba, cu o marja de 32,2%.
"Majorarea EBITDA peste estimari a fost foarte benefica pentru intregul grup Parmalat, deoarece celelalte tari s-au confruntat cu o crestere importanta a costurilor cu materii prime care nu s-a putut reflecta instantaneu in preturi, ducand la scaderi ale marjelor sub nivelul prognozat", a declarat Giampaolo Manzonetto, administratorul companiei Parmalat Romania.
Printre factorii determinanti ai imbunatatirii profitabilitatii, managerul a enumerat politica de reducere a costurilor adoptata de companie in urma cu cativa ani, care s-a bazat si pe investitii in tehnologii de productie, eliminarea taxelor vamale odata cu integrarea Romaniei in UE sau temperaturile mari din sezonul estival din 2007.
In luna iulie a anului trecut, pe fondul unor temperaturi extrem de ridicate, compania a inregistrat vanzari record, de peste doua ori mai mari decat media lunara.
Parmalat Romania a realizat vanzari de 14,4 mil. euro anul trecut, in crestere cu 23% fata de perioada anterioara.
Parmalat detine o fabrica pentru productia sucurilor Santal in comuna Tunari, langa Bucuresti, in care a investit pana in prezent peste 15 mil. euro. Unitatea de productie a fost inaugurata in 1996, la cinci ani dupa intrarea Parmalat pe piata locala cu sucurile Santal. Producatorul italian activeaza pe piata romaneasca si cu laptele Parmalat, care a adus anul trecut circa 2% din vanzarile companiei locale. Comparativ cu 2006, ponderea s-a dublat datorita unei cresteri in volum de 87% a vanzarilor pe aceasta categorie.
Pe piata lactatelor, Parmalat Romania se pozitioneaza pe segmente de nisa, in portofoliul companiei fiind branduri precum Sviluppo si Zymil, aduse din fabrici localizate in afara tarii.
Manzonetto nu a comunicat estimarile de vanzari si profitabilitate pentru acest an, insa a precizat ca Parmalat Romania si-a planificat doua lansari de produse noi pe piata. In aceasta luna, compania isi va mari portofoliul de sucuri cu Santal "5 culori", produsele fiind imbuteliate la cutii de 750 ml si avand un continut de fructe de 40%. A doua lansare din acest an a companiei va avea loc in sezonul estival, potrivit managerului Parmalat.
Pe piata romaneasca, Santal este liderul segmentului juice 100% si concureaza cu produse precum Tymbark (Maspex), Prigat (Pepsi Americas), Cappy (Coca-Cola HBC) sau Granini (Carlsrom).
Grupul italian Parmalat detine in prezent doua companii pe piata locala, Parmalat Romania SA si un distribuitor mai mic, La Santamara SRL (Baia Mare). In 2007, grupul a preluat un pachet de 19,7% din actiunile Parmalat Romania de la Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD), pentru 2,1 mil. euro, majorandu-si astfel participatia la subsidiara romaneasca pana la 93,1%. Grupul Parmalat S.p.A, unul dintre cei mai mari producatori de produse alimentare la nivel mondial, este cotat la bursa de valori din Italia.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO