Fiecare decizie de business trebuie să ia în considerare implicaţiile pe partea de preţuri de transfer.
Un procent de 80% din comerţul mondial de bunuri şi servicii are loc în cadrul companiilor din grupuri multinaţionale, iar preţurile la care se realizează aceste tranzacţii se numesc preţuri de transfer, a declarat la ZF Live expertul în preţuri de transfer Adrian Luca, founding partner în cadrul companiei Transfer Pricing Services.
„Dacă o firmă A din ţara A vinde o sticlă de apă minerală către o firmă B din ţara B avem următoarele situaţii: ori vinde prea scump şi se bucură Fiscul din ţara A şi se supără fiscul din ţara B, ori vinde prea ieftin şi se bucură fiscul din ţara B şi se supără fiscul din ţara A“, explică Luca.
În cazul Lukoil, Rechizitoriul spune că s-a vândut prea ieftin. El consideră că o problemă cu preţurile de transfer este că trebuie să te compari cu piaţa, care este dată de preţul la care tranzacţionează două părţi independente.