Companii

Esteve: Renault va realiza afaceri de 3,5 mld. euro in Romania dupa 2009

Esteve: Renault va realiza afaceri de 3,5 mld. euro in Romania dupa 2009

Christian Esteve, directorul Renault pentru regiunea Euromed: Pragul de 4 miliarde de euro va putea fi depasit de catre Renault in Romania numai daca productia de automobile va depasi valoarea de 400.000 de unitati, dar acest lucru ar fi posibil numai daca s-ar construi o a doua uzina, lucru improbabil in acest moment.

15.10.2008, 19:06 24

"In contextul actual este greu de depasit cifra de 4 miliarde de euro in ceea ce priveste afacerile Renault in Romania. Acestea se vor stabiliza la o valoare de aproximativ 3,5 miliarde de euro", a spus Christian Esteve, directorul Renault pentru regiunea Euromed, care cuprinde Europa de Est, Africa de Nord si Rusia, in conditiile in care anul acesta afacerile grupului francez vor atinge valoarea de 3 miliarde de euro, fara a lua in calcul si comertul cu automobile.

Renault-Nissan Romania, compania care distribuie pe piata locala autovehiculele Renault si Nissan, a inregistrat in 2007 o cifra de afaceri de 424 de milioane de euro, in crestere fata nivelul de 311 milioane de euro in 2006. Astfel, activitatea de productie cumulata cu cea de vanzare ar putea duce Grupul Renault la afaceri de aproape 4 miliarde de euro dupa 2009.
"In prezent piata romaneasca nu mai poate fi catalogata drept una emergenta, ci una competitiva. Nu luam in calcul productia modelelor Renault in Romania, ci numai extinderea Dacia", a mai precizat Esteve.
In prezent capacitatea de productie a uzinei de la Mioveni a fost majorata la 350.000 de unitati, pentru a face fata cresterii cererii de pe pietele externe, urmand ca anul viitor aceasta sa atinga plafonul maxim de 400.000 de unitati, iar 120.000 de unitati sa fie comercializate pe piata interna. Potrivit directorului Automobile Dacia, diferenta de 280.000 de unitati va fi exportata in 50 de tari, in timp ce livrarile centrului ILN vor atinge nivelul de 805.000 de colectii CKD (masini dezasamblate).
"Pragul de 4 miliarde de euro va putea fi depasit de catre Renault in Romania numai daca productia de automobile va depasi valoarea de 400.000 de unitati, dar acest lucru ar fi posibil numai daca s-ar construi o a doua uzina, lucru improbabil in acest moment", a spus Esteve.
Marja operationala a Logan in 2007 a fost potrivit statisticilor Renault de 8% in Romania si de 6% pe pietele externe, in conditiile in care la nivel de grup, Renault a obtinut o marja operationala de 3,3%. In comparatie, Mercedes-Benz a obtinut in 2007 o marja operationala de peste 8%, in contextul in care in cea de-a doua parte a anului a avut loc separarea de Chrysler.
Directorul general al Renault pentru regiunea Euromed spune ca grupul francez va investi in 2009 alte 200 de milioane de euro.
"Renault va realiza investitii totale de 300 de milioane de euro in 2008 si 200 mil. euro in 2009 in centrul Renault Technologie Roumanie de la Titu, in uzina de automobile care anul viitor va atinge o capacitate maxima de 400.000 de autovehicule, dar si in noua uzina Renault Mecanique Roumanie de la Mioveni", a declarat Esteve.
Investitiile in cadrul uzinei de la Mioveni vor viza in primul rand cresterea capacitatii de productie a acesteia si nu cresterea numarului de roboti de pe linia de asamblare.
Planul grupului Renault anuntat odata cu inaugurarea noii fabrici de cutii de viteze de pe platforma de la Mioveni include investitii totale de 600 de milioane de euro in urmatorii trei ani.
In 2007 vanzarile Renault pe piata locala au crescut cu peste 37%, la un nivel de 32.308 de autovehicule, in timp ce in primele opt luni ale anului curent vanzarile marcii au scazut cu aproape 20%, ritm care daca se mentine, volumul constructorului francez ar putea scadea la 26.000 de unitati, in contextul in care 2008 este primul an din ultimii opt in care piata auto nu inregistreaza o crestere.
"Piata auto devine tot mai dura, inclusiv in Romania. Va fi greu sa depasim pentru al doilea an consecutiv valoarea de 30.000 de unitati, cu toate ca tocmai am lansat noul Symbol (modelul sedan de clasa mica al Renault, asamblat in Turcia - n. red.)", a spus Esteve.
Gama Renault disponibila in Romania a fost completata in acest an de noul SUV Koleos si cea de-a doua generatie a lui Symbol, in timp ce in 2009 va urma noul Megane.
"Nu putem spune ca Megane a fost lansat acum pentru a 'cuceri' piata vest-europeana si Symbol pentru cea estica, deoarece acesta inregistreaza volume importante si in Europa de Est, in special in versiunea sedan", a spus Christian Esteve.
In cadrul centrului Renault Technologie Roumanie, care va fi completat anul viitor de centrul de incercari de la Titu, judetul Dambovita, inaugurat in luna septembrie, se vor dezvolta elemente tehnice care sa imbunatateasca modelele Symbol si Logan ale Renault.
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24