Companii

De la excedent de 1 mld. dolari la deficit. Cum a pierdut piaţa locală statutul de pantofarul Europei? Producţia de încălţăminte a României a scăzut la doar un sfert faţă de maximele atinse acum un deceniu

În Europa, piaţa locală era printre lideri, fiind cunoscută totodată ca un producător de încălţăminte din piele, încălţăminte scumpă, chiar de lux, pe care o exporta în Occident. Multe fabrici au fost închise, iar producţia a fost mutată, România pierzându-şi statutul de pantofarul Europei.

În Europa, piaţa locală era printre lideri, fiind cunoscută totodată ca un producător de încălţăminte din piele, încălţăminte scumpă, chiar de lux, pe care o exporta în Occident. Multe fabrici au fost închise, iar producţia a fost mutată, România pierzându-şi statutul de pantofarul Europei.

Autor: Cristina Roşca

12.02.2024, 17:20 519

În 2022, cel mai recent an pentru care există date publice, România ocupa locul 54 la nivel mondial în topul celor mai mari producători de pantofi din lume  În urmă cu un deceniu, era cu circa 30 de poziţii mai sus în clasament  Ce s-a schimbat?

România a produs 14 milioane de perechi de pantofi în 2022, ultimul an pentru care există informaţii, acesta fiind un nivel minim pentru o industrie care multă vreme a beneficiat de un statut special, acela de exportator important, piaţa locală fiind cunoscută drept pantofarul Europei.

Datele privind evoluţia producţiei de profil relevă însă că România a pier­dut acest statut, încet dar sigur, pro­ducţia scăzând într-un singur deceniu la doar un sfert. Mai exact, dacă în 2013-2015 fabricile autohtone realizau 50-54 mil. perechi de san­dale, ciz­me ori papuci, acum mai fac doar 14 milioane, arată datele WorldFootwear, instituţie care anali­zează industria de încălţă­minte de la nivel mondial.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Urmează ZF Power Summit’24
AFACERI DE LA ZERO