♦ „În 2023 atingem borna primului milion de euro“.
Alina şi Ionuţ Tomescu, o familie de corporatişti din judeţul Braşov, care a pornit afacerea Băcănia lui Tomiţă în 2017, speră să ajungă la primul milion de euro în 2023, după ce s-a extins cu încă trei locaţii.
„În 2023 ar trebui să atingă (Băcănia lui Tomiţă - n. red.) borna primului milion de euro din vânzări de produse artizanale româneşti. Drumul până aici a fost cu de toate, cum se spune. Când locaţia iniţială părea că se stabilizează, au venit pandemia, lockdownul şi restricţiile. Apoi, au apărut livrările la domiciliu, atât de semnificative ca şi cotă încât am achiziţionat o dubă frigorifică pentru transportul alimentelor în condiţii corespunzătoare. Ulterior, piaţa s-a fărâmiţat, astfel încât comenzile direct cu preluare din magazin au fost următoarea etapă în setupul de business, în modul de abordare a clienţilor şi în ceea ce priveşte trainingul angajaţilor“, spune Alina Tomescu, cofondator al companiei Cămara lui Tomiţă.
Firma Cămara lui Tomiţă, care deeţine brandul Băcănia lui Tomiţă, a fost înfiinţată în 2017, în luna octombrie, însă activitatea propriu-zisă a companiei a început în luna septembrie a anului 2018. Timp de aproape un an, reprezentanţii companiei s-au ocupat de deschiderea locaţiei din Râşnov şi au căutat producători locali pentru a umple rafturile băcăniei. Familia Tomescu a investit 40.000 de euro în acest business, pe care l-a deschis după naşterea primului copil, pentru că şi-a dorit să-l hrănească cu produse din ingrediente naturale. Investiţia în toţi aceşti ani a fost de peste 120.000 de euro, potrivit fondatorilor.