Companii

Family Frost intra in comertul stradal cu inghetata si planifica investitii de 17 mil. euro

06.05.2008, 19:18 49

Compania germana Family Frost, detinuta pana anul trecut de elvetienii de la Nestle, aduce pe piata romaneasca un concept de comert stradal care s-ar putea impune pe piata intr-o perioada de regres pentru magazinele de cartier.
Family Frost a investit 2,8 mil. euro pentru intrarea pe piata cu un sistem propriu de distributie stradala, avand in portofoliu 47 de produse congelate, dintre care 28 reprezinta diferite sortimente de inghetata. Cea mai mare parte a investitiei initiale s-a dus in flota auto formata din camioane care sunt, in acelasi timp, punctele de vanzare pentru produsele companiei, si in spatii de depozitare.
"Pentru inceput, activitatea Family Frost Romania se va concentra in jurul depozitelor din Ploiesti, Bucuresti nord si Brasov, compania avand ca proiect expansiunea la nivel national", au declarat reprezentantii Family Frost.
Compania estimeaza vanzari de 2 mil. euro in primul an de operare in Romania, fiind posibila si demararea productiei locale prin parteneriate cu furnizori autohtoni. Tinta de vanzari a Family Frost pentru al patrulea an de operare pe piata locala este de 14 mil. euro.
"In urmatorii 2-3 ani avem planificata expansiunea la nivel national cu 6 noi filiale in 2009 (prin investitii de 5,2 mil. euro), inca 6 filiale in 2010 (5,4 mil. euro) si 8 filiale in 2011 (6,3 mil. euro)", a precizat Manuela Radulescu, managerul de marketing al Family Frost Romania.
Compania previzioneaza si dezvoltarea portofoliului de produse in functie de sezonalitatea vanzarilor, in prezent fiind acoperite mai multe categorii, precum legume, carne sau produse de patiserie congelate.
Family Frost International, companie detinuta din 2001 si pana anul trecut de catre Nestle, este controlata in prezent de Eismann Tiefkuhl-Heimservice GmbH. Nestle a preluat controlul asupra Family Frost in anul 2001, in urma achizitiei companiei Scholler, unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata inghetatei din Europa.
Family Frost International, care activeaza pe aproximativ noua piete, inclusiv Germania, a realizat in anul 2006 o cifra de afaceri de 107 mil. euro.
Piata locala a inghetatei, estimata la peste 100 mil. euro (vanzari in retail), este disputata de companii internationale precum Nestle sau Friesland Foods (Napolact) si de mai multi producatori romani, cei mai mari fiind Betty Ice, Alpin,Top Gel si Kubo Ice (Amicii). Companiile autohtone au mizat pana in prezent pe segmentele mediu si inferior de pret, care au fost anul trecut si focusul lansarilor Nestle Ice Cream, liderul pietei de profil.
Produsele premium detin circa 20% din vanzarile totale la nivel local.
Vanzarile de inghetata se concentreaza in magazinele de proximitate, aceasta fiind un produs de impuls. Sezonalitatea vanzarilor este foarte ridicata, un procent de circa 80% din afacerile producatorilor de inghetata fiind realizat in anotimpul cald.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO