Fornetti România, companie care deţine cel mai extins lanţ de patiserii de pe plan local, are în prezent 702 magazine în sistem de franciză şi vrea să mai deschidă până la finele anului încă 80 de unităţi.
„Strategia Fornetti Group presupune o extindere a brandului în ţările europene, în special cele din partea central-estică. În România avem un total de 702 magazine deschise în sistem de franciză, din care 118 deschise în anul 2017. În 2018 intenţionăm să mai deschidem încă 80 de magazine“, a spus pentru ZF Toth Csaba, directorul general al Fornetti România.
Firma Fornetti România SRL care administrează patiseriile a avut anul trecut o cifră de afaceri de 180 mil. lei (40 mil. euro), în creştere cu 10% faţă de anul precedent. În 2018 compania aşteaptă afaceri de 190 mil. lei (42 mil. euro).
În România, Fornetti este liderul pieţei de patiserii şi covrigării, având o cotă de piaţă de 6%, potrivit datelor companiei de cercetare de piaţă Euromonitor. Pe piaţa locală de patiserie compania concurează cu nume precum Paul, ANA Pan, Luca sau Patiseria Tineretului.
În urmă cu doi ani, compania a început un proces de modernizare a magazinelor din sistemul de franciză care va fi finalizat la sfârşitul acestui an. Până în prezent circa 60% dintre magazine au fost modernizate.