♦ Discounterul german Lidl ocupă ultima poziţie de pe podium conform rezultatelor din 2019 când cifra de afaceri a companiei s-a oprit la un pas de 10 mld. lei ♦ Primele două poziţii sunt ocupate de Kaufland şi Carrefour (la nivel de grup, prin patru companii) ♦ Nemţii de la Lidl au local peste 270 de magazine şi vor să continue expansiunea cu cel puţin 15 unităţi pe an.
„Anul 2019, la fel ca 2018 a fost fenomenal pentru noi, am crescut de patru ori mai repede ca piaţa (cu circa 25% - n.red.). Este al treilea sau al patrulea an când facem asta, fapt ce ne dă încredere pentru viitor”, spune Frank Wagner, executivul ce conduce operaţiunile locale al Lidl în România.
El adaugă că în anul calendaristic 2019 compania şi-a majorat businessul cu 25%, însă în anul financiar (1 martie 2019 - 29 februarie 2020) avansul a fost chiar mai puternic, de 28%.
„Trebuie să ţinem cont de faptul că avansul a venit după un 2018 extrem de puternic. Dacă ar fi să îl descriu, aş spune că 2019 a fost un an la superlativ, în care am deschis 21 de magazine dacă ne raportăm la anul fiscal şi 24 de unităţi în cel calendaristic. Este cel mai alert ritm de la intrarea pe piaţă în 2011.”