Companii

Fratii Penescu mizeaza pe credite bancare pentru a schimba strategia de expansiune a retelei Pic

26.03.2008, 14:13 27

Grupul Pic a achizitionat un teren de 100.000 de metri patrati in Ploiesti si un altul de 120.000 de metri patrati in Calarasi, pe care va incepe sa construiasca doua hipermarketuri a caror inaugurare este programata pentru acest an.
"Cele doua parcuri de retail vor avea cate un hipermarket Pic cu galerie comerciala si magazine de bricolaj si de mobila. Am purtat deja discutii cu alti retaileri care vor sa intre in aceste locatii", a declarat Cornel Penescu.
Proprietarii Pic Grup vor investi in acest an aproximativ 120 mil. euro in cele doua proiecte anuntate, valoare dubla fata de investitia realizata in 2007 in deschiderea a doua hipermarketuri la Braila si Oradea.
"60-70% din investitii vor fi credite bancare. Vom incepe constructia hipermarketurilor cu resurse proprii, apoi vom apela la credite. Inca nu ne-am decis cu ce banci vom lucra", a precizat Cornel Penescu.
Fratii Penescu au adus anul trecut ca aport la capitalul social al grupului hipermarketurile deschise la Craiova si Braila, evaluate la aproximativ 42 mil. euro (140 mil. lei). Toate cele patru magazine Pic au fost construite pe terenuri aflate in proprietatea grupului.
Pic este cel mai mare retailer cu actionariat romanesc de pe piata, dupa valoarea vanzarilor.
Anul trecut, Pic Grup a inregistrat afaceri de 150 mil. euro, din care 60%, adica 90 mil. euro, au reprezentat vanzarile in hipermarketuri. "De anul viitor vom merge in paralel cu hipermarketuri construite de noi si cu proiecte dezvoltate de investitori imobiliari. Ne propunem ca in 2009 sa deschidem 4-5 unitati noi", a mai afirmat Penescu.
Strategia de expansiune in locatii proprii face ca Pic sa inregistreze un ritm de expansiune inferior celui realizat de competitorii sai mai puternici Carrefour sau Real Hypermarket. De exemplu, anul trecut francezii de la Carrefour au deschis 5 hipermarketuri pe piata locala, iar Real 6 unitati, in timp ce Pic s-a extins cu doua magazine.
Printre cele mai dinamice retele de hipermarketuri din Romania s-au numarat anul trecut si Kaufland si Auchan. Carrefour este in prezent liderul pietei de profil, dupa valoarea vanzarilor in 2007.
Proprietarii Pic s-au decis sa investeasca in proiecte mai ample de retail, pentru ca aceasta este tendinta pietei locale. "Am schimbat strategia, pentru ca acum toata lumea investeste in parcuri de retail si nu mai e asa rentabil sa deschizi un magazin izolat", a explicat Penescu.
Retailerii mari mizeaza si ei in continuare pe parcuri sau centre comerciale, dupa ce in 2007 au fost inaugurate primele hipermarketuri in cadrul unor mall-uri.
In urmatorii trei ani, aproximativ 10 mall-uri vor avea ca ancora principala un hipermarket, ca urmare a dezvoltarii unor proiecte de dimensiuni mai mari decat cele deja existente.
Primele hipermarketuri in interiorul unor mall-uri au fost deschise in 2007 de retelele franceze Auchan si Carrefour, care au anuntat noi parteneriate cu dezvoltatorii de proiecte de acest tip.
In 2008 vor fi inaugurate alte trei mall-uri cu hipermarketuri sub acelasi acoperis. Numarul acestora poate fi estimat la 10 la orizontul anului 2010, cele mai multe urmand sa fie localizate in Capitala.
Cornel Penescu mizeaza in acest an pe o crestere de peste 30% a cifrei de afaceri, pana la circa 200 mil. euro, pe fondul expansiunii in retail.
"Pe productie ramanem pe loc in acest an, adica nu investim in cresterea capacitatilor. Vom dezvolta doar reteaua de retail", a declarat Cornel Penescu.
Acesta estimeaza cota de piata a grupului Pic la 30% pe piata zaharului, pe care activeaza cu acelasi brand ca si in retail.
Unitatile de productie ale grupului, localizate in judetul Arges, livreaza catre lanturi de comert precum Selgros, Carrefour sau Billa, dar si catre hipermarketurile proprii Pic.
Grupul Pic are in prezent fabrici de orez, arpacas, linii de imbuteliat ulei si de ambalare si preambalare a zaharului, fiind furnizor al produselor private label (marci proprii) pentru majoritatea lanturilor internationale de comert active pe piata locala.
Fratii Penescu mai detin companii de constructii, de transport de marfa, o firma locala de taxiuri, o editura si tipografie, toate localizate in judetul Arges.
Penescu a mai spus ca grupul nu va renunta la activitatile de productie, avand o pozitie solida pe piata alimentara.
Grupul Pic a fost infiintat in anul 1991 de fratii Penescu, acestia fiind si actionarii majoritari ai clubului de fotbal FC Arges.


Planuri ambitioase

Pic vrea sa investeasca in acest an 120 mil. euro, valoare apropiata de sumele planificate de Carrefour (120) si Real (140) pentru extinderea hipermarketurilor

Cel mai agresiv dezvoltator de parcuri de retail prezent in Romania este compania cu actionariat belgian BelRom, care are finalizate sau in diferite stadii de dezvoltare zece astfel de proiecte (European Retail Park)

Pic Grup, singurul operator roman de hipermarketuri, a mers pana in prezent doar in locatii izolate

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO