Companii

Fratii Penescu mizeaza pe o crestere de peste 5% a afacerilor in retail, dupa doua luni in care consumul a dat semne de temperare

19.03.2009, 14:56 13

"Am remarcat o diminuare a ritmului de crestere la nivelul pietei in ianuarie si februarie. Era normal ca, la un moment dat, cresterea sa se tempereze, in primul rand datorita intensificarii competitiei intre retelele de hipermarketuri de pe piata. Criza doar a grabit putin lucrurile", a declarat Liviu Facaleata, directorul general al Pic Group.

Reteaua, care numara cinci unitati in prezent, a inregistrat in ianuarie o crestere de aproximativ 5% a vanzarilor, comparativ cu prima luna a anului trecut, iar in februarie avansul acesteia a fost zero.
Potrivit datelor publicate recent de Institutului National de Statistica, cresterea vanzarilor in comertul cu dominanta alimentara (alimentele, bauturile si tutunul) a fost de 4,6% in ianuarie fata de prima luna din 2008, la jumatate fata de avansul inregistrat anul trecut fata de 2007.
"Consumatorii sunt mai cumpatati acum din cauza pesimismului generat de criza, dar noi credem ca hipermarketurile vor trece cu bine de aceasta perioada", a mai spus directorul Pic. El mizeaza inca pe castigarea de clienti noi prin diminuarea cotei de piata a comertului traditional.
Vanzarile hipermarketurilor Pic pot fi estimate la peste 150 mil. euro la nivelul lui 2008, pe baza ritmului de crestere comunicat de reprezentantii grupului. Anul trecut, compania a inaugurat o singura unitate, in orasul Calarasi, intr-o locatie in care va fi deschis in 2009 si un magazin al retailerului francez de bricolaj Bricostore.
In acest an, fratii Penescu planifica inaugurarea unui parc de retail de 60 de milioane de euro la Ploiesti, insa proiectul ar putea fi finalizat in 2010, deoarece depinde de obtinerea unor credite bancare, potrivit lui Facaleata. Acesta a mai mentionat ca poarta discutii in acest moment cu 2-3 dezvoltatori imobiliari pentru inchirierea unor spatii in parcuri de retail, pentru expansiunea retelei Pic.
La finele anului trecut, fratii Penescu au incheiat parteneriate cu doua retele de bricolaj, Bricostore si Interhome, acestea urmand sa deschida unitati in vecinatatea hipermarketurilor Pic din Calarasi, Oradea, Craiova si Ploiesti.
Atragerea altor retaileri in locatiile Pic ar putea aduce retelei de hipermarketuri un flux mai mare de clienti, ceea ce s-ar putea resimti in ratele de crestere a vanzarilor in urmatorii ani.
Grupul Pic are o concurenta puternica in comert, cei mai de temut competitori ai sai fiind in acest moment Carrefour si Real. Cei doi retaileri au fost anul trecut cei mai mari investitori din comertul local cu dominanta alimentara, realizand fiecare investitii de aproximativ 150 mil. euro. Carrefour si-a extins reteaua cu 10 hipermarketuri, in timp ce Real a inaugurat 6 unitati.
Comertul alimentar din Romania, unde cei mai mari jucatori sunt Metro, Rewe si Carrefour, este estimat de compania PMR Group la aproximativ 14,3 mld. euro la nivelul anului trecut.
Grupul Pic a raportat in 2007 o cifra de afaceri de 409,5 mil. lei (122,7 mil. euro), potrivit datelor de la Ministerul de Finante. Din grup fac parte si companii cu activitati de productie si ambalare a unor alimente precum zahar, orez sau ulei, cu sediul in judetul Arges. Fratii Penescu sunt si actionarii majoritari ai clubului de fotbal FC Arges.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO