Companii

GfK şi compania clujeană CC SAS au câştigat contractul pentru realizarea Studiului Naţional de Audienţă FOCUS

GfK şi compania clujeană CC SAS au câştigat...

Autor: Corina Mirea

20.03.2014, 00:00 103
Companiile de cercetare de piaţă GfK România ÅŸi CC SAS (din Cluj-Napoca) au câştigat un contract pe patru ani cu Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT) pentru realizarea Studiului NaÅ£ional de Audienţă (SNA) FOCUS, care oferă date despre consumul de bunuri ÅŸi servicii din România. Este al doilea contract consecutiv ÅŸi al treilea de la lansarea studiului pentru care licitaÅ£ia este câştigată de GfK.  Odată cu noul parteneriat studiul se va extinde ÅŸi va fi realizat pe un eÅŸantion anual de 14.000 de interviuri în loc de 10.000, câte erau folosite până în 2014, iar respondenÅ£ii vor completa chestionarele de consum pe internet ÅŸi nu pe hârtie.  Anual, costurile studiului FOCUS (ale căror rezultate vor fi livrate de acum trimestrial) depăşesc 500.000 de euro, jumătate din cheltuieli fiind suportate de editori. Studiul a fost lansat în urmă cu doisprezece ani ÅŸi măsoară în prezent aproximativ 100 de titluri. FOCUS oferă date despre consumul de bunuri ÅŸi servicii din România pentru mai mult de 3.000 de mărci ÅŸi peste 200 de categorii de bunuri ÅŸi servicii. BRAT este organizaÅ£ia industriei de media din România care măsoară audienÅ£a presei scrise ÅŸi a mediului online, auditează tirajele (presă scrisă) ÅŸi monitorizează investiÅ£iile în publicitate (presă scrisă, online, radio ÅŸi outdoor). PiaÅ£a de media este estimată în prezent la aproximativ 300 de milioane de euro. 

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 20.03.2014

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO