Spaniolii de la Inditex se gândesc să închidă magazinul Zara de la Unirii după ce traficul pietonal şi zona au scăzut puternic în pandemie, spun sursele ZF.
Gigantul de modă a deschis magazinul Zara de la parterul Unirea Shopping Center în mai 2009, fiind prima unitate stradală sub acest brand în România. În general, spaniolii au inaugurat aproape toate magazinele locale, indiferent de brand, în malluri şi centre comerciale.
Investiţia în magazinul Zara de la „kilometrul zero“ al Capitalei a fost, conform datelor ZF anterioare, de 10 mil. euro, sumă ce cuprinde atât amenajarea, cât şi chiria şi stocul iniţial de marfă. Apoi, spaniolii au continuat să aducă branduri în acelaşi loc, la partenerul Unirea Shopping Center, aşezându-se aici şi cu Bershka, Stradivarius şi Pull & Bear. Grupul de modă are în total opt mărci în România, inclusiv Zara Home, Oysho, Massimo Dutti şi Uterque.
Dintre magazinele de la Unirii, Inditex a închis deja Bershka şi Pull&Bear acum aproape un an din cauza scăderii traficului. Au rămas Zara şi Stradivarius, iar acum se discută viitorul ambelor unităţi.
Pandemia şi-a pus amprenta puternic asupra afacerilor Inditex, în 2020, afacerile cumulate ale spaniolilor în România, au ajuns la 1,3 mld. lei faţă de 1,8 mld. lei în 2019. Brandul fanion Zara a postat cel mai puternic declin, 32%.