Companii

Gotech vinde imbracaminte sportiva de 4 mil. euro

13.07.2005, 20:13 147

Compania Gotech, care produce imbracaminte sportiva sub brandul cu acelasi nume, mizeaza in acest an pe dublarea cifrei de afaceri, pana la 4 milioane de euro, in contextul triplarii exporturilor.

"Anul acesta avem comenzi ferme a caror valoare depaseste 4 milioane de euro, iar exportul de brand propriu reprezinta in acest an peste 50% din vanzarile noastre", a declarat Dinu Dobre, area sales manager al companiei.

Gotech exporta imbracaminte sportiva, in special costume de schi, in Ungaria, Cehia, Bulgaria, Polonia sau Ucraina, dar si in Israel, Spania, Danemarca si Rusia. Compania are reprezentante in Ungaria (deschisa in 2003) si in SUA (inaugurata anul trecut).

Investind in marca proprie, compania a renuntat in ultimii trei ani la productia in sistem lohn, realizata sub brand-urile Vande, Urban Rock, Dunlop si Sajo. "Anul acesta mai producem pentru Mountain-Hardware, la care nu am renuntat pentru ca oferta a ramas atractiva", a precizat Dobre.

Urmand modelul firmelor vestice, Gotech a externalizat toate serviciile care nu au legatura directa cu domeniul de baza al firmei, inclusiv productia. "Folosim atat capacitati de productie proprii, cat si din China, India si Bangladesh. In Romania, exista fabrici de confectii la Sighetu Marmatiei, Deva sau Turnu Severin care lucreaza in sistem lohn pentru noi", mai spune Dobre. Articolele cu grad inalt de tehnicitate (costumele de schi) sunt produse in Romania, iar cele cu un nivel scazut in strainatate. "Anul trecut, productia a fost mai mare din punct de vedere valoric in Romania, insa volumele mari s-au realizat in Asia (unde se confectioneaza in special tricourile sub brand Gotech)", afirma Dobre.

In prezent, capacitatea totala de productie se ridica la peste 600.000 de piese de imbracaminte. Portofoliul Gotech cuprinde 80 de modele de produse, grupate in categoria sport si casual. Costumele de schi realizeaza in jur de 20% din cifra de afaceri a companiei.

Peste 80% din vanzarile anuale ale firmei sunt realizate de cele mai importante retele de tip key-account (Metro, Carrefour, Cora si Selgros). Pentru reteaua Metro, Gotech este si furnizor international. "Retelele mari de magazine au o pondere mult mai mare a vanzarilor din punctul de vedere al volumului, insa valoric, proportia este aproximativ egala cu cea realizata de reteaua de distributie", explica Dinu.

El mai spune ca anul acesta compania va lansa cateva brand-uri noi, destinate exclusiv retelelor de tip key-account. "Avem dezvoltate nume, iar pana la sfarsitul anului vor fi lansate pe piata", afirma Dinu. Cele trei marci noi realizate de Gotech sunt Apex, Rave si Tectonika, pozitionate pe segmente de piata diferite.

Pentru a sustine cresterea firmei de textile, compania a alocat in jur de un milion de euro, in acest an. "Acesta este necesarul nostru de finantare in acest an, iar pentru acoperirea lui folosim capitaluri proprii, capitaluri imprumutate de la banca si sumele primite in avans pentru comenzile pe care le avem pe pietele externe", mai spune Dobre.

Exporturile reprezinta 50% din productia Gotech, iar pe piata locala, capitala absoarbe 60-70% din vanzari.

Cu o cota de piata estimata la 45% pe segmentul articolelor de schi, compania din Baia-Mare concureaza cu brand-uri precum Rossignol, Spider, Head, Northland sau Wild Roses.

Gotech are capital 100% privat, iar actiunile sunt impartite intre trei actionari. Centrul de productie se afla la Baia-Mare, unde sunt in prezent 36 de angajati. Compania face parte dintr-un grup de firme, cu o cifra de afaceri anuala de aproximativ 9 milioane de euro, care mai are activitati si in industria alimentara. dana.ciriperu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO