♦ Intrarea Hermès pe piaţa din România este cea mai importantă veste din ultimii 16 ani pentru industria locală a luxului, după ce în 2008 Louis Vuitton deschidea un magazin propriu la Bucureşti.
Grupul francez Hermès, o afacere de familie ajunsă la cea de-a şasea generaţie şi unul dintre cei mai importanţi actori din industria de lux de la nivel mondial, vrea să intre pe piaţa locală cu un magazin propriu în centrul Bucureştiului, spun sursele ZF. Oficialii brandului au venit deja la Bucureşti de mai multe ori şi s-au uitat după spaţii potrivite pentru un asemenea butic monobrand. În final, ei au ales ca dezvoltarea reţelei proprii să aibă loc în zona Ateneului din Capitală, mai spun sursele din piaţă.
Brandul va veni direct, nu în sistem de franciză, acesta fiind modelul de lucru al uneia dintre cele mai exclusiviste mărci din lume. În general, pe piaţa locală, o piaţă mică şi considerată multă vreme a fi subdezvoltată, mărcile de lux au preferat să se dezvolte în sistem de franciză, alegând parteneri autohtoni care cunosc particularităţile din consum şi care înţeleg mai bine mersul lucrurilor. Totodată, e un risc mai mic pentru brand şi mai mare pentru antreprenorul care îşi asumă investiţia.