Companii

Grupul Iulius încearcă la Constanţa ce nu a reuşit la Bucureşti – parteneriat public-privat pentru urbanizarea unei zone: 38 de hectare de depozite petroliere devin proiect comercial cu investiţii anunţate de 800 mil. euro. Este cel mai mare parteneriat public-privat care implică o dezvoltare de proiect comercial

Ieri, 14 septembrie 2023, la sediul Ministerului Energiei, contractul de parteneriat între grupul Iulius şi compania OIL Terminal a fost semnat cu participarea lui Iulian Dascălu, preşedintele companiei Iulius, a lui Sebastian Burduja, ministrul energiei, şi a lui Viorel-Sorin Ciutureanu, directorul general al Oil Terminal. FOTO: pagina de Facebook a Ministerului Energiei

Ieri, 14 septembrie 2023, la sediul Ministerului Energiei, contractul de parteneriat între grupul Iulius şi compania OIL Terminal a fost semnat cu participarea lui Iulian Dascălu, preşedintele companiei Iulius, a lui Sebastian Burduja, ministrul energiei, şi a lui Viorel-Sorin Ciutureanu, directorul general al Oil Terminal. FOTO: pagina de Facebook a Ministerului Energiei

Autor: Bogdan Alecu

15.09.2023, 10:00 5618

Grupul Iulius va plăti anual 2 mil. euro către statul român şi va investi 800 mil. euro pe un teren de 38 de hectare din Constanţa, deţinut prin Oil Terminal de Ministerul Energiei Miza o reprezintă transformarea municipiului Constanţa într-un centru regional, după ce ani la rândul a fost ocolit de investitori.

Grupul Iulius, cel mai mare pro­prietar român de malluri de pe piaţa locală şi care a construit proiecte precum Palas din Iaşi sau Iulius Town din Timişoara, vrea să investească 800 mil. euro în dezvoltarea unui proiect mixt care va include atât un mall, cât şi rezidenţial şi birouri la Constanţa.

Constanţa a fost până acum vizată de inves­tiţii în rezidenţial, în special în zona Mamaia, şi are două malluri, însă niciun mare investitor nu a mizat pe birouri moderne. De asemenea, Global Vision şi Globalworth au fost singurii care au pariat pe un mare proiect logistic în Constanţa, deşi oraşul este un port important la Marea Neagră. În Europa oraşele-port sunt de obicei bine dezvoltate şi magnet pentru investitori, însă Constanţa a atras mai greu marii dezvoltatori.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO