Companii

Grupul LaDorna ataca acum piata elena si cu laptele

05.04.2005, 18:15 29

Grupul LaDorna, unul dintre putinii jucatori din industria alimentara prezent cu branduri proprii pe pietele externe, a investit un milion de euro (rate card) pentru sustinerea campaniei publicitatre a laptelui biologic LaDorna pe piata elena.
"Primele reactii ale pietei din Grecia la laptele nostru bio sunt foarte bune, stocurile pe care noi ni le facusem pentru primele luni de vanzari epuizandu-se. Avem, la nici o luna de la lansarea acestui produs, o distributie ponderata de 65%, fiind prezenti in toate marile lanturi de supermarketuri", sustine Jean Valvis, presedintele si actionarul majoritar al grupului LaDorna.
El afirma ca de investitia in laptele biologic LaDorna vor beneficia si celelalte produse pe care compania a inceput sa le exporte pe piata elena: svaiter, cascaval si cascaval afumat, carora li se adauga si laptele cu arome, produs lansat recent si pe piata romaneasca.
"Momentul pentru intrarea in Grecia cu produse bio este cu atat mai bun cu cat pe piata produselor lactate din aceasta tara exista, in acest moment, scandaluri legate de problemele pe care le-au avut unele lanturi de magazine cu niste iaurturi si cu un lapte importat din Olanda", sustine Valvis.
LaDorna beneficiaza in Grecia de notorietatea buna pe care o are pe aceasta piata un alt brand dezvoltat de Valvis in urma cu cativa ani: apa minerala Dorna, afacere vanduta in urma cu trei ani catre Coca-Cola in cadrul unei tranzactii de 40 de milioane de euro.
Dupa obtinerea certificatului de atestare din partea organismelor internationale de certificare, grupul LaDorna a demarat in urma cu aproape o luna exporturile de produse bio catre pietele din Grecia si Olanda, avand ca tinta, pentru primul an, vanzari de 8 milioane de euro.
Grupul LaDorna a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de 32 de milioane de euro, in crestere cu 9 milioane de euro fata de anul precedent.
Grupul a pus, deja, in functiune si este in teste finale cu doua noi facilitati de productie: LaDorna Agri si Lactate Dobrogene.
Investitiile totale ale grupului realizate pana la sfarsitul anului trecut depasesc 41 de milioane de euro.
Din grup mai fac parte Dorna Lactate, Dorna Branzeturi, Dorna SA si Narcisa Production care produc lapte, smantana, svaiter si unt.
LaDorna a definitivat, anul trecut, o investitie in construirea a 50 de ferme zootehnice biologice, urmand ca, in acest an, sa demareze o investitie similara intr-un numar de 125 de ferme de acelasi tip, valoare totala a acesteia fiind anuntata la aproape 14 milioane de euro.
Beneficiile nete pentru un fermier care intra in programul de euroferme initiat de LaDorna sunt de 500 de euro/luna, urmand ca acestea sa ajunga la 1.400 de euro/ luna cand ferma este amortizata dupa o perioada medie de 6 ani.
LaDorna ofera fermierilor garantii si consultanta pentru construirea unei euroferme, urmand sa-i preia acestuia cantitatea de lapte.
Principalii competitori ai grupului LaDorna pe piata interna a produselor lactate sunt Danone, Friesland, Campina, Hochland.
Romania a negociat cu Uniunea Europeana o cota de productie anuala la lapte de 3 miliarde de litri, dar, in acest moment, industria de profil proceseaza doar aproximativ 1,2 miliarde de litri.
stelian.negrea@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO