Companii

Gyarfas Kurko, Apemin Tusnad: Vizam un parteneriat cu o firma straina de sucuri

Gyarfas Kurko, Apemin Tusnad: Vizam un parteneriat cu o firma straina de sucuri

Gyarfas Kurko, directorul general al Apemin Tusnad: "Suntem in negocieri privind un potential parteneriat cu o firma producatoare de juice-uri si nectaruri, in vederea importului si distributiei acestor produse in Romania, prin reteaua Apemin Tusnad.

28.06.2007, 14:25 289

Gyarfas Kurko, directorul general al imbuteliatorului apei minerale Tusnad, spune ca ar putea incheia un parteneriat de distributie cu o firma straina producatoare de juice-uri si nectaruri, pentru extinderea activitatilor companiei pe alte segmente decat apa imbuteliata.
Planurile Apemin Tusnad prevad atacarea pietei sucurilor si prin produsele proprii, precum si prin importuri ale unui brand strain.
"Pana la sfarsitul lunii iunie, finalizam testele cu instalatia de preparare a bauturilor racoritoare si pe viitor planificam intrarea pe segmentul still drinks - bauturi racoritoare plate cu continut de fruct pana la 20%. Ne propunem sa devenim un jucator important si pe acest segment", afirma Gyarfas Kurko.
Compania, prezenta pe piata cu apa minerala Tusnad, apa de izvor Izvorul Zanelor si apa de masa Izvorul Ascuns, estimeaza vanzari de 15 mil. euro pentru acest an, in crestere cu aproape 70% fata de 2006.
"Suntem in negocieri privind un potential parteneriat cu o firma producatoare de juice-uri si nectaruri, in vederea importului si distributiei acestor produse in Romania, prin reteaua Apemin Tusnad", a mai spus Gyarfas Kurko.
Dupa ce-si pun la punct sistemul de distributie, imbuteliatorii de apa minerala fac pasul spre extinderea activitatii prin intrarea pe segmentul sucurilor de fructe carbonatate sau plate.
Este cazul producatorilor precum Romaqua Group, Perla Harghitei sau Bibco Biborteni.
Categoria bauturilor carbonatate still drinks (cu continut de fruct pana la 25%) a fost cea mai vizata in ultimii ani, datorita cresterilor de vanzari inregistrate de la an la an pe acest segment.
Cea mai recenta intrare a fost realizata de producatorul apei Biborteni, care a lansat in acest an limonada cu apa minerala plata Limo, mizand pe avantul consumului de sucuri necarbonatate.
Dupa ce s-a impus pe piata apelor minerale cu Borsec, grupul Romaqua a atacat si alte segmente ale pietei soft drinks cu Giusto, Brifcor si Quick-Cola, in anul 2003.
Apemin Tusnad a pus in functiune luna trecuta o linie noua de imbuteliere, care i-a triplat capacitatea de productie de la Tusnad.
"In toamna anului trecut am inceput un proiect de dezvoltare care este foarte aproape de finalizare. In cadrul acestui proiect am investit aproape 7 milioane de euro intr-o linie de imbuteliere Krones - cu o capacitate de productie de 24.000 de litri pe ora - o instalatie de preparare a bauturilor racoritoare, un depozit pentru produse finite si o cladire noua de birouri", afirma Gyarfas Kurko.
Apemin Tusnad a imbuteliat anul trecut aproximativ 61 de milioane de litri in total si estimeaza vanzari de 90 de milioane de litri de apa pentru 2007. Investitiile in cresterea capacitatii de productie vor duce numarul angajatilor companiei la 200 pana la finele anului, fata de 143 la sfarsitul lui 2006.
Pe partea de distributie, Kurko estimeaza investitii de 3 milioane de euro pana la finele anului, intr-un proiect demarat in 2006.
Apemin Tusnad a inregistrat o cifra de afaceri de aproape 8,8 de milioane de euro in 2006, in crestere cu aproximativ 33% fata de anul anterior.
"Cea mai mare crestere a vanzarilor (in lei - nr. red.), de 41%, am inregistrat-o la produsele imbuteliate la 0,5 litri", a precizat reprezentantul Apemin Tusnad.
Compania si-a dublat anul trecut profitul net, pana la 0,5 mil. euro, fata de 0,2 mil. euro in 2005. Apemin Tusnad este o companie detinuta de investitori romani, printre acestia numarandu-se Gyarfas Kurko si proprietarul Perla Harghitei (din care s-a desprins in anul 1999), Armad Kurko.
Pe piata apei minerale, estimata la 1,1 miliarde de litri si peste 300 de milioane de euro, cei mai mari jucatori sunt grupul Romaqua, Coca-Cola HBC, European Drinks, Perla Harghitei si Apemin Tusnad. Consumul de apa minerala in Romania este inca departe de media europeana, ceea ce demonstreaza potentialul de crestere al pietei pe termen lung.
In tari mai dezvoltate din vestul Europei, consumul ajunge si la 200 de litri pe cap de locuitor, de peste 4 ori mai mare fata de media de pe piata locala.
Sezonul cald prelungit din acest an ar putea duce vanzarile celor mai mari jucatori de pe piata bauturilor racoritoare la peste un miliard de euro in acest an.
Cei mai mari zece jucatori pe piata bauturilor non-alcoolice (soft drinks) si-au majorat afacerile cu peste 150 mil. euro anul trecut fata de 2005, ajungand la vanzari cumulate de aproape 800 mil. euro. Consumul de soft drinks din Romania era estimat de Euromonitor la peste 2,2 miliarde de litri anul trecut, cresterea in volum fata de anul anterior fiind de aproximativ 7%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO