Companii

Halewood: importurile de vin premium s-au majorat cu 115%

04.06.2007, 22:26 22

Grupul Halewood Romania, unul dintre principalii producatori de vin de pe piata locala, a inregistrat in primele trei luni ale acestui an vanzari de peste 2 mil. euro, cu 26% mai mult decat in perioada similara a anului trecut.
"Cresterea vanzarilor a fost determinata in cea mai mare parte de performanta distributiei datorate unei reorganizari a departamentului de vanzari si altei abordari a pietei precum si a activitatilor de marketing", a afirmat Delora Panga, marketing manager al companiei. Ea a precizat ca rezultatele sunt in trendul de crestere prognozat si nu modifica considerabil estimarile pentru intregul an.
Halewood este unul dintre cei mai importanti exportatori de vinuri de pe piata locala, in primul trimestru vanzarile la export reprezentand 35% din cifra de afaceri, iar pe termen lung acestea sunt estimate sa atinga 60% din cifra de afaceri.
"Pentru finalul acestui an, avem ca obiectiv dublarea cotei de piata, iar pentru vinurile rosii cu denumire de origine controlata de asemenea ne propunem o cota de 6%. Dupa acest prim trimestru suntem cu obiectivele realizate in proportie de 30%", a precizat Delora Panga.
Grupul Halewood Romania este o filiala a companiei britanice Halewood International si cuprinde firmele Cramele Halewood, Halewood Romania si Domeniile Halewood.
Cele mai vandute branduri din portofoliul Halewood au fost in acest trimestru Prahova Valley, Byzantium, La Crama si Premiat Reserva, Feteasca Neagra Special Reserve si Feteasca Neagra Private Reserve.
Importurile companiei de vinuri pe segmentul premium si superpremium au inregistrat o crestere de 115% in primul trimestru al acestui an fata de aceeasi perioada a anului trecut.
"Consideram vinuri premium cele care au pretul intre 10 si 12 euro sticla, iar cele suprepremium care au un pret intre 25 si 30 de euro sticla", a precizat Delora Panga.
Preferintele romanilor se orienteaza in proportie de 70% spre vinuri albe si in proportie de 30% spre vinuri rosii, proportie insa care este posibil sa se schimbe in perioada urmatoare.
"Avand in vedere istoricul ultimilor cinci ani, o prognoza optimista la nivelul anului 2010 ar fi ca vinurile albe sa aiba 62%, iar cele rosii 38%", a mai spus Delora Panga.
Importurile de vin au avut o evolutie puternic ascendenta anul trecut pe piata locala, aducand Romaniei pentru prima data in istorie o balanta deficitara la comertul cu vin.
Concurenta crescuta de la intern a determinat producatorii locali sa-si intareasca pozitia prin atacarea segmentelor de nisa. Anul trecut jucatorii de talie medie au incercat sa-si consolideze pozitia inainte ca importurile sa atace si mai agresiv piata.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO