Optimizarea portofoliului curent de active, extinderea capacităţii de producţie prin investiţii noi în energia verde şi creşterea cotei de piaţă pe segmentul de furnizare sunt cele trei obiective majore de business asumate de Hidroelectrica în faţa investitorilor săi.
Pe cel de-al treilea, producătorul de energie deja l-a bifat, devenind după primul trimestru al anului cel mai mare furnizor din România, arată datele Autorităţii Naţionale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE). Astfel, compania a ajuns la o cotă de piaţă de 16,15%, depăşindu-i pe rivalii de la Enel Energie (11,46%), Electrica Furnizare (10,61%), Enel Energie Muntenia (9,41%) sau E.ON Energie România (8,65%).
Interesantă este şi alunecarea Electrica Furnizare abia pe locul trei în clasamentul celor mai mari furnizori de energie. Dincolo de consolidarea prezenţei în sectorul furnizării de energie, Hidroelectrica are pentru umătorii cinci ani un buget de 1,8 miliarde de lei pentru modernizarea activelor existente, 1,1 GW de capacitate urmând să treacă printr-un proces de modernizare până la finalul anului 2030.
Pe zona de bugete aprobate pentru investiţii în proiecte solare, de exemplu, planurile sunt relativ modeste.