♦ Cluj-Napoca, al doilea pol de business al ţării, după numărul de firme prezente, are o capacitate de cazare de 12.000 de locuri în unităţile turistice, potrivit datelor de la Institutul Naţional de Statistică.
Grand Hotel Italia, hotelul de cinci stele din Cluj, parte a lanţului italian Select Hotels Group, a avut în septembrie şi octombrie un grad mediu de ocupare de 50% susţinut de evenimentele organizate de clienţii companii.
Dacă în timpul săptămânii cererea pentru cazare vine de la companii ce organizează conferinţe, congrese, traininguri, în weekenduri cererea este susţinută de evenimentele private (nunţi) sau turişti. „În medie doar 30% din camere sunt ocupate în weekenduri, sperăm să trecem de acest nivel după ce deschidem centrul spa. Cluj-Napoca este predominant o destinaţie de business dar vin şi turişti când se organizează evenimente“, a spus pentru ZF Simion Prunean, administratorul hotelului şi acţionar minoritar, cu un pachet de 5%. Compania ce administrează hotelul urmează să deschidă un centru spa, care se întinde pe 2.500 de mp şi care include piscină, saune, săli de masaj şi o sală de fitness. Investiţia s-a ridicat la un milion de euro, potrivit lui.
Grand Hotel Italia, cu o capacitate de 187 de camere, dar şi 14 săli de conferinţă se întinde pe o suprafaţă de peste 30.000 mp. Hotelul a fost deschis în 2011 în urma unei investiţii de peste 20 de milioane de euro făcută de familia de italieni Batani, care controlează mai multe unităţi hoteliere în Italia.