Companii

IKEA vinde mobilă românească de 3,5 mil. euro şi aduce câteva produse la jumătate de preţ în fiecare miercuri şi joi

IKEA vinde mobilă românească de 3,5 mil. euro şi aduce câteva produse la jumătate de preţ în fiecare miercuri şi joi
23.08.2010, 23:55 208

Şi în ceea ce priveşte magazinul IKEA estimările lui Oprişansunt rezervate, el afirmând că "nu vede cum ar putea să fie pecreştere" în următorul an. "Mă aştept ca piaţa de mobilă să-şirevină abia după 6-7 ani pentru că este strâns corelată cu piaţa deconstrucţii. După ce vor demara proiectele imobiliare, va mai dura2-3 ani până se vor finaliza şi apoi încă un număr de ani până cepiaţa va ajunge la ce a fost în 2008", a spus Oprişan.
Pe piaţa de mobilă se vând anual produse de aproape 1 mld. euro,însă în 2010 scăderea ar putea să fie de 20% conform estimărilorlui Oprişan.
La nivelul IKEA România, trendul a fost unul de stagnare, însăOprişan nu a dorit să ofere mai multe informaţii legate devânzări.
Potrivit datelor de la Registrul Co­mer­ţului, firma Moaro Tradingcare ope­rează magazinul IKEA a înregistrat anul trecut o cifră deafaceri de 294,7 mil. lei (70 mil. euro) în scădere cu aproximativ9% comparativ cu nivelul din 2008. Anul trecut, IKEA a avut unprofit de 19,87 mil. lei (4,7 mil. euro).
Oprişan a spus că în jur de 5% din vânzările totale sunt generatede produsele româneşti, procent despre care spune că este "bun".Calculat ca şi valoare, mobilierul şi decoraţiunile produse înfabricile locale ajung să genereze circa 3,5 mil. euro dinvânzările magazinului. Şeful IKEA esti­mează că acest procent vaajunge la circa 7% în următorii ani.

Oferte agresive în piaţa de mobilă

Pentru anul financiar septembrie 2010 - august 2011, IKEA vine cuoferte de produse la jumătate de preţ în zilele de miercuri şi joi,ceea ce poate indica o încercare de revigorare a vânzărilor dintimpul săptămânii.
IKEA nu este singurul jucător care mizează pe strategii maiagresive de creştere a vânzărilor. Dacă pe de o parte companiasuedeză, care se poziţionează pe segmentul economic, taie dinpreţuri, pe de altă parte Mobexpert, care se poziţionează peseg­mentul mediu şi crescut de preţ, vrea să vândă mobilă în 12rate cu dobândă zero la cumpărături de peste 8.000 de lei.
Strategiile propuse de ambii jucători au loc în contextulscăderilor rulajelor în 2009 şi după un început de an 2010 extremde slab.
Cu ocazia primei conferinţe de presă organizată de companie după ceîn luna martie magazinul a fost preluat de IKEA Group de la omul deafaceri Puiu Popoviciu, Oprişan a spus că negocierile dintre celedouă părţi au început în aprilie-mai 2009 şi că integrarea îngrupul IKEA s-a finalizat.
Procesul de integrare nu a presupus schimbarea vreunei persoane dincondu­cere, aşa cum se întâmplă de regulă după finalizarea uneipreluări.
Şeful IKEA România a explicat faptul că integrarea a presupus maidegrabă alinierea la unele proceduri de lucru ale grupului suedezşi a dat exemplul do­meniului logistic unde acum achiziţia depro­duse se face dintr-un centru de distribuţie pentru 200 demagazine IKEA, în timp ce în trecut responsabilii magazinului dinBucureşti negociau numai în numele unităţii pe care o reprezentau.Oprişan spune că prin negocierea unor volume extrem de mari seobţin discounturi care se văd şi preţurile din magazin, mai mici cu12% din septembrie.

Planuri de extindere, dar nu anul acesta

IKEA a parafat două tranzacţii anul acesta pe piaţa locală încondiţiile în care pe lângă achiziţia magazinului, o divizie a sa acumpărat pentru 34,6 milioane de euro un lot de 5,1 hectare dinplatforma industrială Timpuri Noi. Preţul pe metrul pătrat a fostde 678 de euro, de aproape trei ori mai mic faţă de aşteptărileproprietarilor companiei industriale din perioada de boomimobiliar, şi stabilind astfel noi repere de preţ în piaţaterenurilor. Pe teren vor fi construite clădiri de birouri,rezidenţiale şi spaţii comerciale, însă şeful IKEA spune că nu esteloc şi pentru un nou magazin.

IKEA are însă discuţii pentru achiziţia de teren atât în Bucureşti,cât şi în marile oraşe şi că are nevoie de minimum 7-8 hectare,suprafaţă similară cu cea pe care o ocupă în Băneasa. Următorulmagazin IKEA nu va fi finalizat anul acesta.

Compania a lansat ieri catalogul aferent anului financiarseptembrie 2010 - august 2011 care va fi distribuit în 950.000 deexemplare în Bucureşti şi în împrejurimi. Bugetul de marketingpentru acest an financiar este de 1,3 mil. euro, similar cu cel dinanul anterior.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO