Companii

Imbuteliatorul Pepsi a pastrat ritmul de crestere de 30% si in trimestrul III

25.11.2003, 00:00 34

Producatorul de ape minerale si sucuri racoritoare Quadrant Amroq Beverages (QAB), imbuteliatorul marcilor Pepsi pentru piata romaneasca, a inregistrat o cifra de afaceri cu 30% mai mare in trimestrul al treilea al anului fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Reprezentantii companiei nu au precizat care a fost valoarea nominala a vanzarilor.
Anul trecut, QAB SA a inregistrat o cifra de afaceri de 50,9 milioane de dolari, cu 32% mai mult fata de 2001, conform Ministerului de Finante.
Profitul a fost de 530.000 dolari in 2002, fata de pierderile de 3,1 milioane de dolari din 2001, conform aceleeasi surse.
Reprezentantii QAB estimau ca, tinand cont de ritmul inregistrat pana acum in acest an, compania urmeaza sa creasca cu 30% pe intreg anul, ceea ce ar duce la o cifra de afaceri de peste 65 de milioane de dolari in 2003.
QAB este imbuteliatorul si distribuitorul Pepsi, Prigat, Lipton Ice Tea, Kick si al apei minerale Perla in Romania si Republica Moldova.
Produsele PepsiCo au generat cea mai mare rata de crestere in cadrul cifrei de afaceri a companiei- 30% in trimestrul al treilea, comparativ cu perioada similara a anului trecut.
QAB este francizorul PepsiCo din 1991.
Urmatorul produs care a contribuit semnificativ la vanzarile QAB a fost Prigat, cu 16%.
In aceasta perioada, QAB a lansat un produs nou (Mirinda Apple) si un nou tip de ambalaj (la PET) pentru Lipton Icea Tea, pe care a inceput sa-l produca in aceasta vara, in urma unui acord cu Unilever South Central Europe (USCE).
Compania a demarat in acest an un program de investitii pentru construirea unei fabrici noi de racoritoare si ape minerale la Covasna, in valoare de sapte milioane de dolari.
Fabrica, ce va avea doua linii de productie, urmeaza sa fie gata in primavara anului viitor.
QAB mai are un centru de productie in Bucuresti, cu cinci linii de productie.
Piata bauturilor racoritoare din Romania este estimata la peste 500 milioane de dolari.
In ultimii ani, aceasta piata a crescut, in medie, cu aproximativ 11%.
Principalii competitori ai QAB pe piata de racoritoare sunt European Drinks, care detine circa 50% din piata, urmat de Coca-Cola, cu 35%, conform unor estimari.
Pe piata apelor minerale, lider de piata este tot European Drinks, urmat de Borsec si Dorna, care anul trecut a fost achizitionata de Coca-Cola in urma unei tranzactii in valoare de 39 de milioane de euro.
claudia.covaci@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24