În urmă cu o lună, în 10 septembrie, un bucureştean plătea în jur de 50 de lei pentru un coş ce conţinea zece alimente de bază dacă ar fi cumpărat din reţeaua franceză Auchan, potrivit calculelor făcute de ZF pe baza datelor din Monitorul Preţurilor.
Vineri 8 octombrie, preţul aceluiaşi coş de cumpărături era cu 8-10% mai mare, potrivit aceleiaşi surse. Inflaţia se vede în fiecare reţea de magazine de comerţ alimentar, fie ea mai mică sau mai mare, iar executivii din retail prevăd în continuare creşteri. ZF a analizat preţurile din reţelele Auchan, Kaufland şi Carrefour din oraşele Bucureşti, Cluj-Napoca şi Timişoara de la liderii pieţei din fiecare industrie în parte. De exemplu, pe industria cărnii de pasăre este lider Transavia, care are brandul Fragedo, iar pe industria ouălor este lider Toneli. Demersul ZF este unul jurnalistic şi foloseşte ca resursă datele publice din platforma Monitorul Preţurilor, realizată de Consiliul Concurenţei.