Companii

Ce indică primele rezultate financiare din 2023? Românii au mâncat hamburgeri şi cheeseburgeri de la McDonald’s în valoare de 166 mil. euro în primele şase luni din 2023, cheltuind cu 22% mai mult decât în anul anterior. În aceeaşi perioadă, inflaţia a coborât treptat până la circa 10%

Ce indică primele rezultate financiare din 2023?...

Autor: Cristina Roşca

12.09.2023, 14:15 1449

  Mai mult, reţeaua de restaurante nu a mizat puternic pe expansiune în primul semestru din 2023, aşa că a existat o creştere reală a businessului  În perioadele dificile economic, românii se orientează către restaurante cu preţuri mai mici, cum sunt cele de tip fast-food.

Românii au cheltuit în primele şase luni din acest an circa 166 de milioane de euro în restaurantele McDonald’s de pe plan local, suma fiind cu 22% mai mare decât în aceeaşi perioadă din 2022, arată calculele ZF pe baza datelor publice. Ritmul de creştere este unul alert, de două ori mai alert decât cel al inflaţiei, care, la jumătatea anului, a coborât spre 10%, potrivit INS.

Totuşi, raportat la alte state, avansul este mult mai lent. Mai exact, brandul McDonald’s este dezvoltat în România, Grecia, Estonia, Lituania, Letonia şi Malta în sistem de franciză de către grupul Premier Capital. Dintre toate cele şase ţări, România este de departe cea mai mare din punctul de vedere al populaţiei şi totodată al vânzărilor McDonald’s. Când vine vorba de evoluţia businessului în primele şase luni din 2023 însă, piaţa locală este codaşă. Mai exact vânzările au crescut în România cu puţin sub 22%, pe când în celelale ţări ritmul a variat între 24,6% în Letonia şi 35,9% în Malta.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO