Companii

Industria auto românească a revenit la peste 30 mld. euro business în 2022 şi spaţiile logistice şi industriale ajung la 7 mil. mp în 2023. Starea căilor ferate şi neaderarea la Schengen reprezintă o frână de mână trasă pentru România

Industria auto românească a revenit la peste 30 mld....

Cifra de afaceri a industriei auto româneşti a revenit la peste 30 mld. euro în 2022, nivel similar cu cel din 2019, înainte ca piaţa să fie lovită de pandemie, război sau lipsă de componente, a spus Adrian Sandu, secretar general al Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) în cadrul conferinţei ZF Logistică, Transporturi& Automotive 2023, organizată de ZF în parteneriat cu CTP, P3 Logistic Parks, Prahova Teleferic, Auchan, Autonom, ING Bank şi Dumagas. Spre comparaţie, în 2020 businessul industriei a coborât la 26,4 mld. euro, iar în 2021 a crescut uşor faţă de 2020, la 27,5 mld. euro. „România a înregistrat un record de producţie anul trecut în sectorul auto, peste 507.000 de unităţi fabricate în ţara noastră, fiind prima dată când am depăşit acest prag de 500.000 de unităţi în istorie, dar încă nu am scăpat de crizele multiple care ne-au lovit. Sperăm ca după publicarea bilanţurilor firmelor să vedem că ne-am întors la nivelul lui 2019 ca cifră de afaceri în sectorul autor, la 31 mld. euro cifră de afaceri totală în industria auto, la 12% din PIB, iar ca export rămânem la 29% din totalul exporturilor României", a spus Adrian Sandu.

Potenţialul României poate fi unul mai mare, însă infrastructura şi menţinerea ţării în afara Schengen reprezintă piedici în calea investitorilor. Pe de altă parte, infrastructura nou-construită atrage şi noi investiţii.

"Oradea este şi va fi unul din cele mai reuşite parcuri din prisma succesului şi a ceea ce înseamnă curajul de a construi ceva diferit. CTP a dezvoltat aici primul parc industrial ce permite şi cargo aerian, îţi parchezi avionul, ce aduce un avantaj, te ajută să încarci şi să descarci avioanele repede. Cea mai mare parte a clienţilor se folosesc de avantajul de cargo, încarci avionul la costuri mai mici ca în Budapesta, asta înseamnă competitivitate în transporturi, să fii în locaţia care să îţi permită dezvoltare şi să nu te duci în zone saturate", a explicat Andrei Koszti, regional commercial manager al CTP, cel mai mare proprietar de spaţii logistice şi industriale din România, cu un portofoliu de peste 2,5 mil. mp.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO