Companii

Inima imperiului Zara: un orăşel care face 11 mld. euro pe an

Autor: Cristina Rosca

06.03.2011, 23:30 45

Inditex, proprietarul brandului Zara, intrat pe piaţa româneascăla finalul lui 2007, a reuşit să îşi majoreze business-ul cu circa25 mil. euro în fiecare an, ajungând la circa 100 mil. euro anultrecut, potrivit estimărilor ZF.

Cum a reuşit gigantul spaniol, cu afaceri mondiale de peste 11mld. euro, să cucerească piaţa de îmbrăcăminte din România,evaluată la 1,9 mld. euro? Inditex - care mai deţine brandurileBershka, Stradivarius, Pull& Bear, Oysho, Uterque, MassimoDutti şi Zara Home - onorează orice comandă venită de la unuldintre cele 5.000 de magazine din orice colţ al lumii în maximum 48de ore.

O vizită la Arteixo, un orăşel din vestul Spaniei, cu 25.000 delocuitori, unde este centrul nervos al operaţiunilor Zara din toatălumea, arată că afacerea este mai mult logistică decât fashion.Odată primită comanda este nevoie de două ore pentru procesare, optore pentru realizarea coletelor şi în 36 ore - dacă este trimisă cucamionul în Europa - sau 48 ore (pentru alte continente) cu avionul- aceasta ajunge la destinaţie. Inditex este controlată de AmancioOrtega, cel mai bogat spaniol cu o avere de 25 mld. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO