♦ Dezvoltarea infrastructurii de mare viteză va putea atrage mai rapid unităţi de producţie, având în vedere posibilitatea de a livra rapid către Craiova, Mioveni sau către Europa de Vest ♦ Miza producţiei o reprezintă acum şi trecerea la energie verde – uzina Ford va avea panouri fotovoltaice.
Creşterea numărului de modele care vor fi produse în uzina Ford de la Craiova va putea atrage noi producători de componente în judeţul Dolj şi de-a lungul drumului expres Craiova-Piteşti.
„Sunt deja furnizori de componente auto între Craiova şi Piteşti, iar pe măsură ce infrastructura se dezvoltă, zona va deveni şi mai interesantă pentru investitori. Infrastructura este cheia pentru a atrage investiţii“, a spus Josephine Payne, preşedintele Ford România şi cea care este direct responsabilă de uzina de la Craiova.
Primul lot al tronsonului al doilea din drumul expres Craiova-Piteşti va fi deschis traficului luna aceasta, iar imediat după va urma lotul al doilea, acestea funcţionând şi drept centuri ocolitoare pentru Balş şi Slatina. Pe primul tronson al drumului expres progresul fizic este la 45% conform datelor Ministerului Transporturilor, cu toate că trebuie să fie gata până la finalul anului 2022. Un drum de mare viteză a fost promis americanilor de la Ford încă din 2007-2008, când au cumpărat uzina, însă abia după 15 ani sunt inaugurate primele loturi, iar cel mai probabil abia după 2025 se va putea circula numai pe drumul expres între Craiova şi Piteşti.