Companii

Investiţi în România! un proiect ZF & CEC Bank. Florentin Mănescu, Constam: Proiectele de infrastructură mare pot compensa scăderea în sectorul civil, dar să fie lansate în execuţie

Autor: Bogdan Alecu

22.07.2020, 19:20 327

Florentin Mănescu, proprietarul com­paniei Constam, care furnizează ele­mente pentru construcţiile de infrastructură sau clădiri, precum oţel-beton, spune că economia românească are nevoie urgentă de proiecte mari de infrastructură pentru a compensa încetinirea sectorului de construcţii civile dar şi a economiei per total, pe fondul pandemiei.

„Lucrările de infrastructură pot compensa scăderea din sectorul civil. Infrastructura în ultimii 6-7 ani a ajuns la 50-60% din ritmul de construcţii din perioada anterioară. Se discută acum de proiecte care urmează a fi gata, precum autostrada Lugoj-Deva care a fost începută în 2010, au mers încet şi au existat scăderi importante. Rezidenţialul aşa cum este setat acum nu ar trebui să scadă, nu ne confruntăm cu o situaţie similară cu cea din 2008, când s-au cumpărat terenuri foarte scumpe şi s-au dezvoltat numai pe finanţare bancară.  Dincolo, în zona comercială sau cea a clădirilor de birouri este posibil să vedem o reaşezare. Singura condiţie este ca guvernul trebuie să facă ce spune şi să pună infrastructura pe primul loc. În plus, eliminarea pragului de deficit de 3% poate reprezenta un potenţial şi trebuie alocate sume pentru a finanţa infrastructura şi astfel se poate evita o scădere economică de 7-10% cum s-a întâmplat în 2009-2010“, a spus Florentin Mănescu.

El a subliniat că infrastructura are nevoie de finalizarea lucrărilor pe coridorul IV, dintre Constanţa şi Nădlac dar şi de o autostradă spre Moldova, cum este Ploieşti-Buzău-Paşcani dar şi Centura Capitalei - Bucureştiul fiind singura capitală europeană fără o centură funcţională. „Numai aceste proiecte ajung spre 2 mld. euro. Noi sperăm ca multe sume din planul de la UE să meargă către infrastructura rutieră şi feroviară, trebuie să profităm de această oportunitate. Noi furnizăm oţel-beton fasonat, carcase pentru piloni foraţi pentru poduri. Spre exemplu furnizăm pentru centura Bacăului alături de UMB Tehnostrade cu care avem un parteneriat. Tot pentru ei livrăm pentru Craiova-Piteşti. Din martie, de când am fost loviţi de pandemie, noi am semnat pentru tronsonul de autostradă Boiţa-Sibiu alături de compania Porr. Lucrările au demarat în februarie-martie şi livrăm pentru acest tronson“, a spus Florentin Mănescu.

El a subliniat că România nu are nici 25% din autostrăzile de care avem nevoie acum.

„Potenţialul este foarte mare. În ultimii 6-7 ani motorul construcţiilor a fost repre­zentat de construcţiile civile, de construcţiile de locuinţe, malluri, clădiri de birouri, dar acum multe proiecte sunt puse pe hold sau îşi vor domoli creşterea. Acum infrastructura trebuie să vină din urmă şi să compenseze încetinirea. Sunt sectoare care au scăzut mult, în timp ce construcţiile s-au menţinut sau chiar au crescut, însă potenţialul este mult mai mare“, a subliniat Florentin Mănescu.

Compania sa livrează şi pentru construcţii civile, pentru clădiri de birouri cum ar fi proiectul Equilibrium din Bucureşti, malluri sau rezidenţial.

„Specializarea noastră sunt lucrările mari de infrastructură, mai ales că acestea oferă şi o predictibilitate pe termen lung, în timp ce dezvoltările rezidenţiale spre exemplu sunt realizate în etape şi depind de ritmul vânzărilor“, a spus Florentin Mănescu.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO