Companii

Investitiile si extinderea lanturilor de retail majoreaza afacerile Marex Braila cu 40%

23.08.2007, 17:58 62

Grupul de firme Marex Braila, cu activitati pe piata mezelurilor si a bauturilor alcoolice, a inregistrat in primele sase luni ale anului o cifra de afaceri de 24 mil. euro, in crestere cu 40% fata de aceeasi perioada din 2006.
"Cresterea cifrei de afaceri este rezultatul majorarii capacitatii de productie, al cresterii bazei de desfacere a produselor prin aparitia unor noi retele de magazine sau extinderea celor in care eram deja prezenti, cat si al introducerii pe piata a unor produse cu valoare adaugata mai mare, cu noi modalitati de ambalare si etichetare", a declarat Marin Moraru, directorul general si unul dintre actionarii Marex Braila.
In afara de Marex, companie sub care sunt reunite fabrica de alcool, abatorul si fabrica de preparate din carne, grupul de firme din Braila detine si companiile Stejar Prodimpex, care asigura distributia bauturilor alcoolice marca Imperial si alcoolul sanitar Marex, Vegetal Trading, companie specializata pe productia de furaje, si Best Construct, companie cu activitate in domeniul constructiilor. Anul trecut, o parte din investitiile grupului au fost directionate catre Vegetal Trading, actionarii alocand 4 mil. euro pentru constructia unei fabrici de furaje cu o capacitate de productie de 240 de tone pe zi si a unei unitati de preluare, conditionare si depozitare a cerealelor. Vegetal Trading mai detine in afara de fabrica de nutreturi, un complex de crestere si ingrasare a porcilor cu capacitatea de 120.000 de capete livrabile anual si o suprafata de teren de circa 2.000 de hectare de la Agentia Domeniilor Statului (ADS) pe care cultiva orez.
Anul acesta, Marex vizeaza extinderea capacitatii la fabrica de preparate carne, printr-o investitie de 5 mil. euro.
"Marirea capacitatii de productie a fabricii de preparate din carne ne va da posibilitatea sa producem unele sortimente pentru care nu avem inca tehnologiile necesare", a spus el.
In ceea ce priveste fabrica de alcool, compania intentioneaza sa produca pe viitor alcool deshidratat, acest alcool fiind folosit in special pentru productia de bioetanol, dar si in industria farmaceutica si a produselor cosmetice, a lacurilor si a vopselelor.
In urma acestor investitii de extindere si modernizare a capacitatilor de productie, Marex a alocat pentru anul acesta un buget de marketing de 2 mil. euro.
"Vom investi 2 milioane de euro pentru a promova prin campanii tv vodca Imperial, pentru a realiza diverse actiuni de promovare la punctele de vanzare pentru mezelurile Marex, cat si pentru a promova vanzarile la export de alcool rafinat", a explicat directorul general al companiei.
Marex comercializeaza preparate din carne si bauturi alcoolice atat sub brand propriu cat si sub marcile private ale retelelor de magazine Metro, Real si Carrefour, cele mai bune vanzari fiind inregistrate la produsele din piept de porc afumat si vodca Imperial.
"Estimam ca detinem o cota de 5% din piata bauturilor alcoolice si ne situam in randul primilor 10 producatori nationali de mezeluri", a declarat Marin Moraru.
Grupul de firme Marex, cu aproximativ 1.000 de angajati, este o afacere de familie detinuta de Marin si Elena Moraru. Grupul de firme a inregistrat in 2006 o cifra de afaceri cumulata de 40 mil. euro, iar pentru anul acesta se estimeaza afaceri de 50 mil. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO